Fyfan förstöra en semla med att solka ner den. Kanske funkar med en torr skitsemla. Men köper man från ett premiumbageri är det ju att mörda semlan.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hembakat får väl räknas som premium? Funkar bra med varm mjölk, men smaken är som baken
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
nino nino skrev:
Hembakat får väl räknas som premium? Funkar bra med varm mjölk, men smaken är som baken
Bara om hemmabagaren kan baka. Ätit bullar min tjejns bröder eller pappa gjort. Stenhårda. Ingen luft what so ever :D
 
A
Till middag idag skall det bli stuvad kycklinglever med rotmos och lingon till. Barnen har beställt det!

På tal om att inte mörda mat skall jag i morgon bitti testa att inte mörda müslin. Alltså skall jag inte hälla mjölk på den, utan ätan müslin torr. Kanske bättre?
 
Jag äter ofta granola utan mjölk eller fil. Müsli inte lika gärna…
Vet inte hur många gånger jag fått frågan om hur jag kan äta granolan torrt men ”it works mate”.
 
Magnus Filip skrev:
utan ätan müslin torr. Kanske bättre?
Låter väldigt torrt, typ... Kanske något för midsommarleken...

 
A
Alfredo Alfredo skrev:
Låter väldigt torrt, typ... Kanske något för midsommarleken...

[media]
Alfredo Alfredo skrev:
Låter väldigt torrt, typ... Kanske något för midsommarleken...

[media]
Haha. De mördar ju inte maten iaf.
Riktigt filosofisk tanke.
 
Jo för en saftig, luftig bulle är ju precis samma sak som müsli eller mariekex.

fe0.gif
 
  • Gilla
uplj och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Skall du hålla linjen äter du bara färsk mat antar jag? För det finns det gott om i affärerna numera.
Antagligen äter du inte fil, yoghurt, ost, inlagd sill, rökt skinka, surkål, keso, skorpor, pasta från torkad råvara, russin m.m.. För liksom att torka bröd för att det skall hålla (knäckebröd!) är dessa alla gamla konserveringsmetoder.
Vad dillar du om? Vad har sill och skinka med semlor att göra?
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo för en saftig, luftig bulle är ju precis samma sak som müsli eller mariekex.

[bild]
nja, jo kanske om man är inne på Alien!
 
Blodsoppen
Hand håller en burk av Soldatens Ärtsoppa från Knorr mot en kaklad köksvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Här ska det göras kvällsmat. Middag alltså. Inte lunch eller fika. Utan personpåhopp. Torrt och kanske tråkigt inlägg på sitt sätt sett? ;)
Det ska bli hemgjorda kycklingnuggets med banancurrysås och ris plus lite grönsaker.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild]
Den där är hyfsad men ändå inte "the real thing". Har aldrig ätit bättre och godare ärtsoppa än den som serverades ute i skogen eller på regementet under militärtjänsten.

Överhuvudtaget hade det svenska försvaret fantastiskt god mat 1984-85. Rejäl husmanskost. Jag gick upp nästan tio kilo på några månader :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Magnus Filip skrev:
Till middag idag skall det bli stuvad kycklinglever med rotmos och lingon till. Barnen har beställt det!
Vilken intressant kombination, och jag säger varken att det låter äckligt eller oätligt eftersom våra smakpreferenser är så olika. Jag kunde inte äta lever (som i grislever) som barn, mamma försökte maskera det med 80% köttfärs men jag kunde inte svälja det... så sa en moster att kycklinglever är lika nyttigt och godare, så mamma stuvade det och serverade med ris, och jag åt upp allt och ville ha mera! Toppenbetyg till min mamma som försökte göra nyttigt mat för en tanig tös som bara rände iväg på höjden (jag).
Lingon verkar ju funka till olika grytor och salt mat, rotmos har jag svårt för men det är toppen om barna gillar det, önskar det och får det!

Jag gillar den här tråden och uppskattar att se vad folk lagar och äter till middag, lunch, eller vad folk köper till lunch eller middag, det ger mig inspiration om rätter jag kanske glömt bort, rätter jag längtar efter, rätter jag drömmer om men aldrig skulle orka göra och rätter som den lokala pizzabagaren/sushileverantören gör mycket bättre så jag väljer att beställa.

God kväll och Skål! hälsar hon som äter icke-fotogeniska rester och dricker ett relativt billigt, men gott, spanskt rödvin till :heart:
 
  • Älska
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Levergryta åt familjen ofta men de senaste fyra åren har vi glömt bort det.

Men idag gjorde en dotter lasagne. Vet inte vad som är i (döttrarna har börjat freestyla och ta vad de hittar i förråden) men morotsbitarna gjorde susen!

Portion av hemlagad lasagne med morotsbitar och blandad sallad på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.