1 006 270 läst · 13 632 svar
1006k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Japp.. den funkade.. men jag ansåg att den gjort sitt.. man får vad man bet för och hur man sköter om sina saker!FredrikR skrev:
Vår grill står ute året runt utan skydd (iaf den gjorde).. och det var en grill från jula som jag best och fick en liten transportskada på locket (i ”sömmen” ).. och de gav mig ett ”avdrag” på priset om jag behöll den (fanns ingen reservdel 😳 trots att den säljs än idag..).. när de kom på att jag tänkte inte åka in med 85 kg grill (därför vi beställt hem den) och det var deras ansvar att hämta o kolla (genom att jag best hemkörning)
Jag tyckte de var för snåla så jag gav dem ett motbud.. 😜 och de tog det. Billigaste grillen vi köpt .. med en fyra cm buckla på locket.. grillade mycket gott i flera år på den.. men rosten ”tog den” tillslut (kunde ha tagit hand om den bättre.. )
NU har jag köpt en sketadyr grill (tycker ingen annan jag beklagat mig för … Tom mamma har köpt en dyrare 😳).. men jag hade aldrig köpt nån grill för mer än 5000 kr ..innan!
Ujuj det var en hel ”historia” att välja grill.. tog nog ett par månader av jämförande, rekande, kolla runt/fråga och dessutom jämför med vad man fick för pengarna haha.. (jag KAN gå till överdrift ibland.. spec om nått e lite dyrt..)
Men är så nöjd med mitt val.. 😃👍 ..och det är maken med (han vågade inte lägga sig i min forskning.. han va nöjd om vi ”fick äta nått grillat” bara.. inom snar framtid)
Har numer en Napoleon Freestyle 425 😍
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 587 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 587 inlägg
Ingen, mer el mindre, tjusig matbilder idag.. tacos är svårt att föreviga på ett bra sätt hehe..
Guacamole har jag gjort 👍
Picklad rödlök/vitkål/padrone har jag också gjort 👍
…och ja - TACOAFTON funkar alltid mmmm… *taco-koma* 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Guacamole har jag gjort 👍
Logga in
Skapa konto
Picklad rödlök/vitkål/padrone har jag också gjort 👍
…och ja - TACOAFTON funkar alltid mmmm… *taco-koma* 😊
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
sinuslinus grill ser ut att vara en Napoleon Rough XT 425, och de ligger runt 11-12 kkr, så 🤓Snigla skrev:Japp.. den funkade.. men jag ansåg att den gjort sitt.. man får vad man bet för och hur man sköter om sina saker!
Vår grill står ute året runt utan skydd (iaf den gjorde).. och det var en grill från jula som jag best och fick en liten transportskada på locket (i ”sömmen” ).. och de gav mig ett ”avdrag” på priset om jag behöll den (fanns ingen reservdel 😳 trots att den säljs än idag..).. när de kom på att jag tänkte inte åka in med 85 kg grill (därför vi beställt hem den) och det var deras ansvar att hämta o kolla (genom att jag best hemkörning)
Jag tyckte de var för snåla så jag gav dem ett motbud.. 😜 och de tog det. Billigaste grillen vi köpt .. med en fyra cm buckla på locket.. grillade mycket gott i flera år på den.. men rosten ”tog den” tillslut (kunde ha tagit hand om den bättre.. )
NU har jag köpt en sketadyr grill (tycker ingen annan jag beklagat mig för … Tom mamma har köpt en dyrare 😳).. men jag hade aldrig köpt nån grill för mer än 5000 kr ..innan!
Ujuj det var en hel ”historia” att välja grill.. tog nog ett par månader av jämförande, rekande, kolla runt/fråga och dessutom jämför med vad man fick för pengarna haha.. (jag KAN gå till överdrift ibland.. spec om nått e lite dyrt..)
Men är så nöjd med mitt val.. 😃👍 ..och det är maken med (han vågade inte lägga sig i min forskning.. han va nöjd om vi ”fick äta nått grillat” bara.. inom snar framtid)
Har numer en Napoleon Freestyle 425 😍
Jag lär vara skadad från min egen förstudie inför grillköpet 😇
Det finns mångaaaaa fina / bra grillar att välja på (märken och varianter).. ingen mer rätt eller fel än den andra egentligen (det är ju det som gör det så svårt när man ska investera..)richardtenggren skrev:
Man får helt enkelt låta sina behov och sin plånbok styra hehe..
Vi trivdes med gasol (har en kolgrill också, om vi vill ta fram) och ville således ha en sådan igen.. vi ville att denna grillen skulle ha reservdelar för de vanligaste "felen".. en hygglig garanti.. och möjlighet att köpa lite tillbehör till om man ville.
Sedan.. ekonomiskt.. ja då skulle den kosta under 10.. men helst hålla sig kring 5.. (nu blev det nånstans mittemellan i slutänden)
Man läste tester, kollade videosar (ögonen stod i kors efter nån månad...) och frågade runt på forum/grupper om någon hade en "sån eller sån" (eller hade provat dem).. .. och när man frågade om tips om köp.. ja då hamnade man lätt uppåt 14-18 000 kr i prisklass.. jättefina grillar de med.. men lite mer än jag hade att ge.. även om jag kollade där med..)
I slutänden, blev värdet för pengarna bra.. (men det tog tid o välja!)
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ja, det är alltid en ond spiral, bara lite till för nästa steg… och nästa 😅Snigla skrev:Det finns mångaaaaa fina / bra grillar att välja på (märken och varianter).. ingen mer rätt eller fel än den andra egentligen (det är ju det som gör det så svårt när man ska investera..)
Man får helt enkelt låta sina behov och sin plånbok styra hehe..
Vi trivdes med gasol (har en kolgrill också, om vi vill ta fram) och ville således ha en sådan igen.. vi ville att denna grillen skulle ha reservdelar för de vanligaste "felen".. en hygglig garanti.. och möjlighet att köpa lite tillbehör till om man ville.
Sedan.. ekonomiskt.. ja då skulle den kosta under 10.. men helst hålla sig kring 5.. (nu blev det nånstans mittemellan i slutänden)
Man läste tester, kollade videosar (ögonen stod i kors efter nån månad...) och frågade runt på forum/grupper om någon hade en "sån eller sån" (eller hade provat dem).. .. och när man frågade om tips om köp.. ja då hamnade man lätt uppåt 14-18 000 kr i prisklass.. jättefina grillar de med.. men lite mer än jag hade att ge.. även om jag kollade där med..)
I slutänden, blev värdet för pengarna bra.. (men det tog tid o välja!)
Inser att mitt inlägg lät lite snorkigt när det bara blev ett ”, så” 😅
Men barnen kom emellan, skulle egentligen stå ”…så med sina drygt 60 kg lär den inte blåsa iväg så lätt ändå 🤓” men blir lätt så 😀
Vi kör också gasol nu, var inne på en Napoleon men frun föredrog utseendet på Broil King och då vi lyckades få en 18 kkr grill för 12 kkr efter Bauhaus prisgaranti så blev det så 🤓😀
Hade gärna haft en Napoleon Prestige PRO eller Broil King Imperial😀
DAGENS LUNCH:
Rester från kylskåpet.. lite pasta och sallad.. och kyckling från "några dagar tillbaka".. blandades med lite tacorester från gårdagen..
Blev en riktigt god sallad
Rester från kylskåpet.. lite pasta och sallad.. och kyckling från "några dagar tillbaka".. blandades med lite tacorester från gårdagen..
Blev en riktigt god sallad
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto