1 052 729 läst · 14 117 svar
1053k läst
14,1k svar
Vad blir det för mat?
Nu ska vi snart börja med maten, vi har delat upp ansvarsområdena så jag som ska göra fisken kan ta det lugnt en stund till.
Det ska bli grillad hälleflundra, risotto med lite citron i, smörstekta kantareller samt spenat som först steks med vitlök och sedan får kokas i lite vitt. Nyttig dag i övrigt så att man inte ska behöva tänka på kalorierna i denna måltid utan njuta.
Det ska bli grillad hälleflundra, risotto med lite citron i, smörstekta kantareller samt spenat som först steks med vitlök och sedan får kokas i lite vitt. Nyttig dag i övrigt så att man inte ska behöva tänka på kalorierna i denna måltid utan njuta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 539 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 539 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pastasås av Salsicciafärs, gul lök och vitlök, skurna körsbärstomater, lite Sambal Oelek (eftersom jag glömde köpa en chlifrukt), vitt vin och lite pastavatten för att få det krämigt. Generöst med riven Parmesanost över.
Nöjda och glada! Denna pasta har sitt ursprung hos Frägsta Hälsingegård https://fragsta.se/italiensk-restaurang/ där jag åt den första gången sommaren 2021. Oavsett om de har samma rätter på menyn nu så är det ett magiskt ställe och jag vill återvända. Snart.