1 040 401 läst · 13 990 svar
1040k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Dagen för pizza-AW var kommen!
Några degar blev det:
Tog med mig både storebror och lillebror, och ytterligare en elvariant fanns på plats
Många pizzor blev det, lite olika varianter
Till och med lite kvar i kylen som någon kan ta sig till lunch imorgon. Stor succe, vi gräddade upp alla degarna och det var en väldigt trevlig kväll. Koda 16 är en riktigt, riktigt trevlig ugn och luckan jag köpte till funkar kanon.
Kvällens favorit för egen del var helt klart biancon med chevré, päron, valnötter, honung och babyspenat. Fantastiskt gott, och en rolig variation från övriga mer "vanliga" pizzor.
Detta lär göras om!
Några degar blev det:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog med mig både storebror och lillebror, och ytterligare en elvariant fanns på plats
Logga in
Skapa konto
Många pizzor blev det, lite olika varianter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till och med lite kvar i kylen som någon kan ta sig till lunch imorgon. Stor succe, vi gräddade upp alla degarna och det var en väldigt trevlig kväll. Koda 16 är en riktigt, riktigt trevlig ugn och luckan jag köpte till funkar kanon.
Kvällens favorit för egen del var helt klart biancon med chevré, päron, valnötter, honung och babyspenat. Fantastiskt gott, och en rolig variation från övriga mer "vanliga" pizzor.
Detta lär göras om!
Testade chopchop för första gången till lunch, det var inte dumt alls. Sen för omväxlings skull blev det pizza till middag 😅
Bortsett från att köpedegen var så lös att den rann isär och fick rundas ihop igen och till slut kavlas ut så var det kanon.
Logga in
Skapa konto
Bortsett från att köpedegen var så lös att den rann isär och fick rundas ihop igen och till slut kavlas ut så var det kanon.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 494 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 494 inlägg
Päron, chèvre, valnötter och honung är tydligen ett vinnande koncept!Storsockret skrev:
Dina foton på pizza-AW:n är underbara 😍
Och jag instämmer med att ChopChop har en hel del goda rätter. Dessutom är min närmsta restaurang anslutna till Karma https://save.karma.life/sv/ vilket gör att de får ytterligare plus i kanten av mig.
Renoverare
· Stockholm
· 18 593 inlägg