S
Skördade fänkål och la ugnen med tomater och paprika och la i färsk salsicca. Bästa rätten att göra av med alla tomater som dräller hemma.

Barnen fick pizzasnurror. Sonen kallar salsiccan för ”ollon”. :seenoevil: Fänkål blötläggs eller sköljs i rostfritt stålho. Friska gröna blad och stjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två stekta korvar med sås och tomater på brun tallrik. Maträtt närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Skördade fänkål och la ugnen med tomater och paprika och la i färsk salsicca. Bästa rätten att göra av med alla tomater som dräller hemma.

Barnen fick pizzasnurror. Sonen kallar salsiccan för ”ollon”. :seenoevil:[bild] [bild]
Då är det verkligen dags att lära sonen lite om människans anatomi
Om inte annat lära honom att rita en hyfsat naturtrogen k…
 
  • Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
En enkel Jultallrik Smörgåsbord med olika svenska maträtter, inkluderat köttbullar, lax, sill, ägg och rödbetssallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
En enkel Jultallrik[bild]
Hur vet du att du inte fick en Påsktallrik eller Midsommartallrik?
 
  • Gilla
  • Haha
J Vos och 4 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Hur vet du att du inte fick en Påsktallrik eller Midsommartallrik?
Det var en jultomte på plastlocket?
 
  • Gilla
EdSu och 3 till
  • Laddar…
Fredag. Jag sitter och klappar händerna som ett litet barn för det blev räkor med saffran och vitlök, chili och oliver frästa i olivolja. Hackad persilja på toppen.
Tyvärr ingen svart spaghetti.

Gaffel håller upp spagetti med kryddor, i en restaurangmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
claym och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
GoC GoC skrev:
Hur vet du att du inte fick en Påsktallrik eller Midsommartallrik?
Det är December :D:rofl:
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är December :D:rofl:
Turligt nog så äter jag helst inte julbord, man behöver ju vara bäver för att gilla det
På den tiden jag höll på i konsultbranschen och skulle ”smörja” kunderna så blev det Thairestaurang istället för julbord, billigare och mycket godare. Vill minnas att det även en jul blev Indiskt.
 
  • Gilla
J Vos och 2 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Turligt nog så äter jag helst inte julbord, man behöver ju vara bäver för att gilla det
På den tiden jag höll på i konsultbranschen och skulle ”smörja” kunderna så blev det Thairestaurang istället för julbord, billigare och mycket godare. Vill minnas att det även en jul blev Indiskt.
Om du med thaimat menar typ Farang så kan jag köpa det.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi var på Berns asiatiska någon jul, var väl okej men föredrar fortfarande klassikt julbord mer. Man äter ute flera dagar i veckan så en utgång per år kan ju få vara julbord. Brukar köra gamla Riksarkivet, tycker de ofta är bra.
 
Lunch: fläsk med löksås
Tallrik med bacon, potatis och brunsås, traditionell maträtt, enkelt upplagt, trämönstrat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Middag: egenrökt pulled pork i paj.
En gräddad paj med tomater på en spishäll nära en stekpanna och matolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du med thaimat menar typ Farang så kan jag köpa det.
Nej hellre någon lite sylta där det står ett par thailändska damer och lagar maten.
Blir inte bättre bara för att det är dyrt och dom har flotta menyer.
En bild på en meny med olika maträtter och priser i svenska kronor, delvis täckt av plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Nej hellre någon lite sylta där det står ett par thailändska damer och lagar maten.
Blir inte bättre bara för att det är dyrt och dom har flotta menyer.
[bild]
Man kan inte bjuda anställda eller kunder på julbord på en sylta. Det sänder ut fel signaler. "Vi värdesätter er inte för fem öre"
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man kan inte bjuda anställda eller kunder på julbord på en sylta. Det sänder ut fel signaler. "Vi värdesätter er inte för fem öre"
Det kan man absolut göra. Värt ”alternativa” julbord var väldigt uppskattat. Många av kunderna hade oavsett stoppat i sig flera julbord innan så därför extra uppskattat.
 
GoC GoC skrev:
Det kan man absolut göra. Värt ”alternativa” julbord var väldigt uppskattat. Många av kunderna hade oavsett stoppat i sig flera julbord innan så därför extra uppskattat.
Jo men jag menar som substitut till julbord. Jag älskar thaimat / vietnamesiskt, men det ska serveras såhär inte på en sylta i Sverige :crysmile:

Kvinna sitter och äter på en lokal utomhusmarknad med plaststolar och bord, i en livlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvinnor äter på gatukök i skymningen, omgiven av vardagsliv och blomsterbutiker. En avslappnad, lokal atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvinna vid bord med matrester, utomhus, tropisk miljö, ryggsäck, bambustolpar, avslappnad atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:heart:
 
  • Gilla
mackee
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.