1 076 179 läst · 14 290 svar
1076k läst
14,3k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 534 inlägg
Jag brukar göra en potatissoppa med purjo,kikärtor och potatis. Mixar hälften och behåller hälften omixad för perfekt konsistens.
Har för mig receptet är nakna kocken från början
Har för mig receptet är nakna kocken från början
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Smashburgare på jureskogs köttfärs. Ca 75g/puck. Salt, peppar och Lagrito's ”blacka sniper” rubb. Väddö gårdsmejeri burgarcheddar, hemgjord sciraccamayo, röd lök, ketchup och ett salladsblad. Allt omslutet av potatobuns.
Riktigt smarrigt!
Stekt på en marmorskiva på gasolgrill.
Riktigt smarrigt!
Stekt på en marmorskiva på gasolgrill.
![Två hemmagjorda smashburgare med cheddarost, srirachamayo, röd lök och sallad i potatisbröd på ett blåvitt porslinstallrik.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/606/606189-16d54179cabf386488d434cba5fcba7c.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
![Hus tomte](https://static.byggahus.se/forum/avatars/s/266/266916.jpg?1622406566)
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 600 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 600 inlägg
en heineken hade varit gott tillaltaxis skrev:
Ser riktigt inbjudande ut!altaxis skrev:
Igår blev det dovhjortsadel. Hemmaodlade morötter, palsternackor, potatis, och lök i ugn. Det blev en förbannat god sås till gjord på måfå
Tyvär inga bilder.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 534 inlägg
Köp hellre en benfri kotlettrad då ytterfilen oftast är mörmarinerad och bara innehåller 85-90 procent kött, dessutom tycker jag att den mörmarinerade får en konsistens likt fiskbulle.Åsa Lund skrev:
Det som går hem här är tunna skivor av kotlett stekta med grillkrydda, sen på med créme fraiche, grädde, dijonsenap, dragon, valfri svamp och lite lingon. Serveras med ris eller vad man nu gillar.
Edit. Ser att några av de benfria vaccade kottlettraderna också är mörade tyvärr.
Köper helst på köttaffären för att slippa tillsatser.
Redigerat: