Finns en inställning på Mina Sidor under ”Komponenter och funktioner”/”Komponenter”/”Dörrar & Fönster” och sedan kugghjulet bakom magnetkontakter monterad på dörren.

”Fördröjd signal vid in/utpassering”. Men jag gissar att du antingen inte ser den, eller att den är utgråad? Hos mig står det att bara ”säkerhetsexperter från Verisure” kan ändra den inställningen…

G Gunnar Johansson69 skrev:
Finns en inställning på Mina Sidor under ”Komponenter och funktioner”/”Komponenter”/”Dörrar & Fönster” och sedan kugghjulet bakom magnetkontakter monterad på dörren.

”Fördröjd signal vid in/utpassering”. Men jag gissar att du antingen inte ser den, eller att den är utgråad? Hos mig står det att bara ”säkerhetsexperter från Verisure” kan ändra den inställningen…
Stämmer, jag ser inte den. Hur kommer man åt säkerthetsexpertklassificeringen?

Skärmbild av mobilapp som visar status för stängda dörrar i ett hem, på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av mobilapp för hemautomation med fokus på dörrar och fönster, visar inställningar för "Grovkök".
Skapa konto

Kashew Kashew skrev:
Stämmer, jag ser inte den. Hur kommer man åt säkerthetsexpertklassificeringen?

[bild][bild]
Inställningen finns inte i appen. Gå via www.Verisure.se och Mina Sidor, finns fler inställningar där.

Inställningen finns inte i appen. Gå via www.Verisure.se och Mina Sidor, finns fler inställningar där.
Tack! tar det vidare med Verisure

Edit: löste det med ett tlfnsamtal till Veri.

Skärmdump, systeminställningar, plats för komponent, "Grovkök", försenad signal, säkerhetsfunktion, aktiverad, kundtjänst kontakt.
Skapa konto

Redigerat:
Kashew Kashew skrev:
Tack! tar det vidare med Verisure

Edit: löste det med ett tlfnsamtal till Veri.

[bild]
Den inställningen skall ge 30 sekunders mariginalen från att magnetkontakter signalerar till huvudenheten att kontakt brutits tills larmet går.

Enda sättet att som lekman komma åt den inställningen vad jag sett är att
1. Avregistrera komponenten
2. Installera komponenten igen.

I sista steget i installationsprocessen får man välja om magnetkontakten skall vara inkluderad i skalskyddet, men också om den skall ha ovan inställning!

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
Nu ringde en clown från Verin och sa att jag måste installera om hela systemet här hemma för att det är frikopplat. Satte igång med att skapa ett nytt konto med en annan mail eftersom att mailen jag vanligtvis använder numera är tingad av systemet på fritidshuset. Inget jobbigt med det men när jag är inne på att skapa upp en ny installationen måste jag såklart lägga in alla komponenter en efter en med hjälp av serienummer. Har ni andra som har friköpt och köpt loss appen behövt göra detta?

Fett lack, funderar nu på att släppa larmet i fritidshuset med. Den installationen är så pass gammal att det blir gratis.

Tillägg, 50 sms som jag köpte innan friköpet är spårlöst försvunna. Jag ska ringa imorgon och checka läget.

N
Mitt verisure blev avstängt inatt, dock hade frugan satt på skalskydd.
Så imorse vid 05.30 när jag skulle till jobbet tjöt larmet för fullt.
Gick inte att stänga av, och verisure öppna kl 8.
Löste det dock när jag kom hem kl 16, efter samtal med verisure.
Så fick jag tillgång till appen och kunde stänga av larmet.
Dock tjöt det bara i 5 minuter efter varje gång någon öppna dörren,
tjöt inte hela dagen.

Kashew Kashew skrev:
Nu ringde en clown från Verin och sa att jag måste installera om hela systemet här hemma för att det är frikopplat. Satte igång med att skapa ett nytt konto med en annan mail eftersom att mailen jag vanligtvis använder numera är tingad av systemet på fritidshuset. Inget jobbigt med det men när jag är inne på att skapa upp en ny installationen måste jag såklart lägga in alla komponenter en efter en med hjälp av serienummer. Har ni andra som har friköpt och köpt loss appen behövt göra detta?

Fett lack, funderar nu på att släppa larmet i fritidshuset med. Den installationen är så pass gammal att det blir gratis.
Nej, jag fick hjälp av en vänlig tjej på Verisures kundtjänst som reggade om hela systemet åt mig.

Det var kostnadsfritt.
Har dock dokumenterat serienumren innan jag friköpte för säkerhets skull också.

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
T tripptrapp skrev:
De flesta batteriet kan man köpa på amazon billigt, bara de som heter cr2 med sladd man går köpa från Verisure (inte inhumant dyrt) som sitter i brandvarnare och någon annan enhet
Jag menar inte att jag köper batterier via mina sidor, jag sätter enheten i batteribytarläge där. De som har svetsat kablage flyttar jag över kablage på till vanliga Cr123 med lödning. 👍

Den inställningen skall ge 30 sekunders mariginalen från att magnetkontakter signalerar till huvudenheten att kontakt brutits tills larmet går.

Enda sättet att som lekman komma åt den inställningen vad jag sett är att
1. Avregistrera komponenten
2. Installera komponenten igen.

I sista steget i installationsprocessen får man välja om magnetkontakten skall vara inkluderad i skalskyddet, men också om den skall ha ovan inställning!
Stämmer hos mig med, det är en aktiv inställning som jag inte kommer åt själv..
Skärmdump av systeminställningar för en entrédörr, med alternativ för placering och säkerhetsfunktioner.
Skapa konto

N NielsenBau skrev:
Stämmer hos mig med, det är en aktiv inställning som jag inte kommer åt själv..
[bild]
Jag kommer åt den nu efter friköpet och ominstallationen som jag nämde tidigare.

N
Allt funkar för mig med appen som förut, men hur funkar det med dom 2 kameror jag har?
Jag får väl inga bilder från dom vid inbrott? Är väl bara rörelsesensorn som sätter igång larmet?

N
Och vid brand hoppas jag att jag år någon information i appen?
Dock liten risk, men bra att veta.

N neo11 skrev:
Och vid brand hoppas jag att jag år någon information i appen?
Dock liten risk, men bra att veta.
Prova? Är väl inte svårare än att tända eld på lite papper i en kastrull och hålla under en av deckarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.