F Fideliox skrev:
Detta gör ju både Verisure mm så inget nytt. Brukar knalla runt 2-3 gånger per år och ljuga en massa.

Enda larmet jag vill ha är mot säljare.
Fördelen med larm är att jag vet, att ingen är inne i huset, om jag varit iväg och kommer hem.

H hempularen skrev:
Jag lät dem prata i ca 3 sekunder innan jag slog igen dörren. De uppträdde märkligt, stod rätt länge vid dörren och tittade in på oss när vi åt middag, utan att ringa på. Ljuset gjorde att jag bara såg en skugga inifrån och det tog en stund innan jag insåg att skuggan levde.

Jag funderar också på om de rekade inför inbrott, men inbillar mig att förfarandet med tillverkad logga till jackorna vore lite överdrivet. Men jag lutar då mer mot att de ville lura sig in för att stjäla.
Har en tidigare kollega där hans ex-fru fick samtal från några som sålde villa larm. Hon var stressad och sa att hon inte hade något larm. Suprise suprise så fick de inbrott strax därefter.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man ringer väl till andra oombedd hela tiden? Det är väl det normala sättet att använda en telefon?

Eller menar du oombedd i sälj- eller liknande syfte?
Det korrekta sättet för alla telefonsamtal nu för tiden är tydligen att skicka ett meddelande och fråga om det "är ok att ringa i kväll vid 19-tiden?"
Har jag förstått på yngre kollegor.

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
R robban_0258hotmail.com skrev:
Har en tidigare kollega där hans ex-fru fick samtal från några som sålde villa larm. Hon var stressad och sa att hon inte hade något larm. Suprise suprise så fick de inbrott strax därefter.
Fast "onödig" info kan fungera också. Har en kollega som ständigt blev uppringd av en "investeringsrådgivare", tills han en dag påstod sig vara död, sedan slutade samtalen.

• Haha
robban_0258hotmail.com och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.