J
B Biliwi skrev:
Det skulle vara trevligt med hantverkare som självmant svarat på min offertförfrågan, att ja jag kan åta mig ett så litet jobb men räkna med att det kommer att kosta en hel del. Är det förresten vanligt att hantverkare tar ut timtid för att logga in och registrera Rot hos Skatteverket? Det är första gången jag är med om att en hantverkare tar timtid för det.
Man skriver oftast inte det men allt som härrör till ditt arbete ska du betala för på ett eller annat vis
 
Spontant skulle jag säga att jag tyckte det var oskäligt mycket pengar för lite jobb.. MEN små jobb har en tendens att hm.. bli dyrare än större! 🤔

Fog/färg och sådant måste ju köpas i större förpackningar oavsett hur mycket som används - servicebilen/mil osv är ju samma oavsett jobbets storlek. Så sådana saker blir alltid att kännas dyrare.. när man ser ”hur lite jobb” de gjort. Skulle de ha kaklat hela väggen hade det på något vis ”sett större ut”.

Men det är nog framförallt timmarna jag stirrar mig lite blind på och försöker tänka hur hen eg arbetat.. 8 timmars arbete för de där få plattorna 🤔 inget fuktskydd under antar jag, väggen var hel förutsätter jag.. och inga märkligheter som kan ha försvårat hens arbete 🤔..

Det kostar lite extra i tid (och pengar) att sätta kaklet förskjutet har jag lärt mig (efter badrumsrenovering här hemma). MEN timmarna hos dig är väldigt många..

(om det nu inte har varit några försvårande saker som dykt upp)

Skulle dock själv troligen bara betalat och ”sett glad ut” och varit skitsur på mig själv för att jag inte tagit reda på mer info om priset/tiden från början.

Vi gör alla små misstag (och får nya lärdomar) ibland.. tyvärr (oavsett erfarenhet / ålder).

Man får försöka göra ”mer rätt nästa gång”.. :/
 
mikethebik mikethebik skrev:
Fast läser du vad han skriver "Tog hjälp av en vän, fd snickare ca 25 timmar, som s a s visade vägen"
så betyder det att hans kompis hjälpte till under 25 timmar, inte att hela bytet tog 25 timmar...de
Mitt inlägg 123

Nu förstörde Du den självgående tråden.
😂👏☺️

Den kunde ju blivit riktigt lång.
Och jag dessutom dumförklarad.😋
 
Redigerat:
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.