Bordet har ju uppenbarligen ett annat träslag än stolarna...Frågan är ju vilket träslag det är och varför?
 
Vilket Grythyttan bord har sånna 'stag' under bordet?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Bordet har ju uppenbarligen ett annat träslag än stolarna...Frågan är ju vilket träslag det är och varför?
Ja, jag vet varför det kan vara så…men är inte säker på träslaget iaf…😎
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vilket Grythyttan bord har sånna 'stag' under bordet?
Vet inte vad modellen heter…men det har etikett 😊
 
  • Trädgårdsbord från Grythyttan, halva 1900-talet, med träskiva och grönmålade metalldetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
L Linda Ö skrev:
Vet inte vad modellen heter…men det har etikett 😊
Ett bord som kanske inte finns i dagens sortiment?
 
F fribygg skrev:
Ett bord som kanske inte finns i dagens sortiment?
Ja, jag hittar det bara på typ Bukowskis eller på en köpsida- sök Grythyttan bord fällbart - då får jag upp ett i nyproduktion- annars bara det gamla på bukowskis
 
L Linda Ö skrev:
Ja, jag hittar det bara på typ Bukowskis eller på en köpsida- sök Grythyttan bord fällbart - då får jag upp ett i nyproduktion- annars bara det gamla på bukowskis
Det fanns väl runda bord med liknande 'stag', nån kan ju bytt brädorna på ett sådant.
 
F fribygg skrev:
Det fanns väl runda bord med liknande 'stag', nån kan ju bytt brädorna på ett sådant.
Så kan det kanske vara- även om jag i just detta fallet inte tror det…men det är bara en gissning…😊
 
De underredena fanns i alla fall runt 2010 då jag köpte mina Grythyttan-möbler. De ser annorlunda ut idag.

I övrigt ser träet ut som vanligt insliten kärnfuru som har patinerats av väder och vind
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
De underredena fanns i alla fall runt 2010 då jag köpte mina Grythyttan-möbler. De ser annorlunda ut idag.

I övrigt ser träet ut som vanligt insliten kärnfuru som har patinerats av väder och vind
Ok! 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.