katten12 skrev:
Borde typ rolla varmt vatten på tapeterna fngera? Eller blir det risk för fuktskador på väggen då?
Det lilla vattnet torkar snabbt upp. Inga problem.

Man vinner inget med att snåla för du ville ju ha ett nikotinskydd och det var ju därför du skulle använda spärrfärg.

Om du har vitt i botten och vill ha kraftiga färger kommer du att få måla två gånger med den kraftiga kulören. Måla normalt i två omgångar. Men även här skal du inte försöka dra för länge i färgen utan doppa rullen ganska ofta.

Du sparar först och sen rullar du så nära du kan så täcker du det mesta av penseldragen så det syns inte.

Plast krånglar bara till det, var istället försiktig och rulla med lugna drag så stänker det inte.

Nyfniken skrev:
Det lilla vattnet torkar snabbt upp. Inga problem.
Ja fukten är väl inget större problem om väggen tåler så mycket vatten att man kan blöta ner tapeterna. Den enda risk jag ser är den jag skrev, dvs om det är en gipsplatta bakom så får man avväga om det verkligen går att blöta utan att få med pappret på gipsplattan.

En putsad vägg torkar igen så där är det inga problem.

Tack så himla mycket Oceanis mycket bra tips fr nybörjaren^^ Får lägga upp bilder på mitt första måleri projekt när det är färdigt lite snenare i höst :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.