D Dilato skrev:
Värdelöst, här springer det massor av katter på natten och jag har hur mycket sork som helst.
Nej, Katt fungerar inte, har aldrig gjort. Så klart!
Detta fungerar med 1000% garanti!
:Det enda som fungerar med 100% garanti är att dra ner avgasröret, från bensin klipparen, i deras gångar (lätta att hitta) under mark. Då dör dom snabbt och tar jättelång tid innan dom kommer tillbaka, kan röra sig om år. Åtgång: Avgaserna från c:a 1 liter bensin. (Kolla hur bönderna gör!)

Svara
Dela
Spara

D

• Gilla
sepani
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Värdelöst, här springer det massor av katter på natten och jag har hur mycket sork som helst.
Skillnad på möss och sork, den sistnämnda är bitter i smaken, både på utsidan och insidan. så en katt ratar sork. Köp lite karbid, smula sönder, strö i några hål och lägg ett lock över, då blidas acetylen som lägger sig i gångarna. Det går lika bra med att bekämpa mullvader med karbid. garanterat dom kommer att ge sig av.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Köp lite karbid,
Var finns det att köpa nu för tiden?

Hälla bensin i gångarna o tända på? 🙀

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bara skriva in "" köpa karbid "" så finns det på många ställen
Här ett par ställen och flera finns det, scrolla ner en bit så hittar du
[länk]
[länk]
Inte som konsument.

hsd
D Dilato skrev:
Sork vet jag inte men mullvadar försvinner snabbt med en katt 🐈

• Gilla
widheg
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Kolla in om du har någon av dessa butiker
[länk]
Hade vägarna förbi granngården i Ystad idag, och eftersom jag redan har två Kieferle Sorkfälla W2 men har slarvat bort amunitionen så köpte jag en burk med Röd slaktpatron.
Burk med röd etikett innehållande guldglänsande slaktpatroner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade faktiskt glömt en av fällorna i marken och kom inte ihåg var, jag hittade den när jag körde jordfräsen förra våren.
Till mitt försvar låg den i marken när jag åkte utomlands precis när Covid började och sedan blev jag borta i två år.

Redigerat:
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
C Canutos skrev:
Det enda som fungerar med 100% garanti är att dra ner avgasröret, från bensin klipparen, i deras gångar (lätta att hitta) under mark. Då dör dom snabbt och tar jättelång tid innan dom kommer tillbaka, kan röra sig om år. Åtgång: Avgaserna från c:a 1 liter bensin. (Kolla hur bönderna gör!)
Jag har 2 gräsklippare och ingen av dessa kan man fästa en slang på avgasutsläppet så jag ställde en väldigt enkel fråga:
"Vilken sorts gräsklippare kan man göra detta på?"
Det kan väl inte vara så svårt att svara på om du nu har en gräsklippare där du gör så??

C Canutos skrev:
Det enda som fungerar med 100% garanti är att dra ner avgasröret, från bensin klipparen, i deras gångar (lätta att hitta) under mark. Då dör dom snabbt och tar jättelång tid innan dom kommer tillbaka, kan röra sig om år. Åtgång: Avgaserna från c:a 1 liter bensin. (Kolla hur bönderna gör!)
Jag har 2 gräsklippare och ingen av dessa kan man fästa en slang på avgasutsläppet så jag ställde en väldigt enkel fråga, vilken gräsklippare kan man göra detta på??
klosp11 klosp11 skrev:
bara att gödsla gräsmattan/området då försvinner dem. med npk vanliga vita kulor.
Jag hade en granne som påstod att strö ut och vattna ner pelleterad hönsgödsel skulle vara effektivt.

D Dilato skrev:
Hade vägarna förbi granngården i Ystad idag, och eftersom jag redan har två Kieferle Sorkfälla W2 men har slarvat bort amunitionen så köpte jag en burk med Röd slaktpatron.
[bild]
Jag hade faktiskt glömt en av fällorna i marken och kom inte ihåg var, jag hittade den när jag körde jordfräsen förra våren.
Till mitt försvar låg den i marken när jag åkte utomlands precis när Covid började och sedan blev jag borta i två år.
Jag kör gul patron. Vet du vad som skiljer?

krillek krillek skrev:
Jag kör gul patron. Vet du vad som skiljer?
Röd har mer "bang".
Man ska egentligen använda gul, men flera säljare av fällan tycker att röd är lika bra/bättre.
Patronerna finns med fyra olika styrkor på laddningen:
  • Grön för gris, får och kalv.
  • Gul för ko och häst.
  • Blå för tjur.
  • Röd för tjur men med en kraftigare laddning.

• Gilla
krillek
  • Laddar…
S sepani skrev:
Hälla bensin i gångarna o tända på? 🙀
Det gjorde min mormor en gång!

Detta var på det miljöovänliga 70-talet, och hon hade väl läst i någon veckotidning att man kunde ”använda bensin”. Så hon hällde ner i närmaste sork/mullvadshål, men artikelförfattarna hade nog aldrig tänkt sig att man därefter även skulle tutta på.

Vilket hon gjorde.

Smällen fick jorden att skälva, och frågan är om inte huset satte sig lite på sniskan. Familjens hund tittade sig oroligt omkring och jag som var barn tyckte att det luktade Läkerol överallt.

Men mullvadarna/sorkarna försvann.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Mekplatsen och 5 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det gjorde min mormor en gång!

Detta var på det miljöovänliga 70-talet, och hon hade väl läst i någon veckotidning att man kunde ”använda bensin”. Så hon hällde ner i närmaste sork/mullvadshål, men artikelförfattarna hade nog aldrig tänkt sig att man därefter även skulle tutta på.

Vilket hon gjorde.

Smällen fick jorden att skälva, och frågan är om inte huset satte sig lite på sniskan. Familjens hund tittade sig oroligt omkring och jag som var barn tyckte att det luktade Läkerol överallt.

Men mullvadarna/sorkarna försvann.
Tänt var det här!

/Höghus

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Urban R och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.