Läser du vad de skriver!?!

Planlösning, karta, laster och servitut – sen bilderna för skojs skull. Så tittar jag på en annons. Och priset då, inte helt oviktigt får erkännas.
 
Fadai Fadai skrev:
Upphör aldrig att förvånas över hur dåliga mäklare är på att skriva på svenska. :(
Svenska? Är väl Gotländska? ;)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
tompax
S surfarn skrev:
[länk]
både coolt och vackert!! och vilken inredning
Men kära någon, så underbart objekt! Wow!
 
  • Gilla
undine
  • Laddar…
Riktigt fint men uppvärmningen lämnar en del att önska. Kan man konvertera till vattenburen bergvärme på ett snyggt sätt för 1 miljon? Kanske.
 
HOBBY ARCHITECT
S surfarn skrev:
[länk]
både coolt och vackert!! och vilken inredning
Lyxigt och fin hus, men inredningen var ju lika med noll.
 
Staffans2000
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Lyxigt och fin hus, men inredningen var ju lika med noll.
Va?
 
Ännu ett obegripligt hus i serien "fantastiskt och pampigt i en stendöd avkrok, vem betalar?"

Pampig tegelvilla med röda takpannor, torn och staket, belägen i lugna omgivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luxuöst vardagsrum med röda Chesterfield-soffor, kristallkrona och väggfyllda bokhyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elegant trätrappa med vitmålade väggar och stående panel, karakteristisk trähandledare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/skane/kristianstad/onnestad/focks-vag-29/
 
  • Gilla
  • Wow
undine och 2 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Ännu ett obegripligt hus i serien "fantastiskt och pampigt i en stendöd avkrok, vem betalar?"

[bild]

[bild]

[bild]

[länk]
"stendöd avkrok" :rofl:
En timme till Malmö är ju inte överdriven pendling för den som vill. Köra hemifrån 05:45 och vara hemma 17:15 är ju inte farligt (om man jobbar 07-16), tyvärr blir det ~20 mil om dagen. Jag bor två mil utanför Malmö, och ska jag ta bussen hem efter jobb så är jag hemma runt 17..
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Passa på att besöka Önnestad i sommar med Skånetrafikens sommarkort, så kan vi ta diskussionen sen om vad för slags samhälle det är. Det är på inget sätt jämförbart med "2 mil utanför Malmö". En stendöd "förort" till en likaledes stentrist "stad" (Kristianstad). Ortens främsta tillgång är Skanskas bergtäkt som levererar bra sten och krossmaterial.
 
  • Gilla
andost och 1 till
  • Laddar…
tompax
T tompaah7503 skrev:
vem betalar?
I detta fall vill jag påstå säljaren, eller säljaren dessförinnan, eller säljaren dessförinnan osv. till det kommer till den person som har gjort den första förlusten.

Den som köper detta hus för 5,8 mkr har gjort en bra deal vad gäller byggnaden i fråga. En sådan byggnad uppför man inte för 5,8 miljoner kronor idag inte. Det får man nog dubbla, MINST, trippla förmodligen.

Sedan ligger det ju inte så roligt till kanske :D
Fast för någon egenföretagare eller någon som mest arbetar hemifrån kan det vara perfekt om de vill bo lite längre ut.

För mig personligen ligger det lite för långt ut på landet, men det är mest för att jag reser såpass mycket.

Vackert hus i övrigt! (y)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
tompax tompax skrev:
I detta fall vill jag påstå säljaren, eller säljaren dessförinnan, eller säljaren dessförinnan osv. till det kommer till den person som har gjort den första förlusten.

Den som köper detta hus för 5,8 mkr har gjort en bra deal vad gäller byggnaden i fråga. En sådan byggnad uppför man inte för 5,8 miljoner kronor idag inte. Det får man nog dubbla, MINST, trippla förmodligen.

Sedan ligger det ju inte så roligt till kanske :D
Fast för någon egenföretagare eller någon som mest arbetar hemifrån kan det vara perfekt om de vill bo lite längre ut.

För mig personligen ligger det lite för långt ut på landet, men det är mest för att jag reser såpass mycket.

Vackert hus i övrigt! (y)
Var ju ett fantastiskt hus, ja, kom man från regionen, var egenföretagare eller konsult i programmering eller liknande så man kan jobba mycket hemma kunde man sälja ett hus i storstaden och köpa detta. Men att värma huset... Eller för den delen underhålla det... Men i det skicket så är det någon som pumpat in bra med pengar i det redan. Tror inte det räcker med trippla. Man får hoppas den som köper har ork och råd att underhålla det...
 
  • Gilla
undine och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Var ju ett fantastiskt hus, ja, kom man från regionen, var egenföretagare eller konsult i programmering eller liknande så man kan jobba mycket hemma kunde man sälja ett hus i storstaden och köpa detta. Men att värma huset... Eller för den delen underhålla det... Men i det skicket så är det någon som pumpat in bra med pengar i det redan. Tror inte det räcker med trippla. Man får hoppas den som köper har ork och råd att underhålla det...
Jag tror det kan bli mer sådant i.o.m corona där hemarbete blivit mer accepterat. Jag har i flera år haft våta drömmar om att flytta upp på fjället i Jämtland ..... jag har alltid kunnat arbeta hemma utan problem och nu har jag suttit hemma i 10 veckor och statistiken i min grupp säger att vi är mer effektiva än förut.
 
  • Gilla
  • Älska
undine och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.