thomasx skrev:
När lådan är viktigare än maskinen, då har man blivit bra verktygsnördig ;)
.
Jag är sugen på Boschen just för den kommer i L-boxx. Som hemmapulare förvaras ändå maskinen mer än den används:)
Makita kanske om man hittar den i Macpac lådan... Synd att Metabon inte får plats i systainern...

LoJo skrev:
Synd att Metabon inte får plats i systainern...
Men den får nog plats om man gör som jag föreslog :)
Kanske tom att man får ner den "normalt" om man bara tar bort chucken, och det är ju väldigt enkelt gjort.

thomasx skrev:
Men den får nog plats om man gör som jag föreslog :)
Kanske tom att man får ner den "normalt" om man bara tar bort chucken, och det är ju väldigt enkelt gjort.
Jo men för mig är få plats att man lägger ner den i en anpassad låda... Inte demonterat o klämmer in:)

Att förvara maskinen utan chuck är nog inte att rekommendera. Snabbkopplingen är smord med någon slags fett (konsistensfett?) och det kommer definitivt att fastna grus och annat skräp där. Saker som sedan snurrar runt i mekaniken när man kopplar på en chuck och använder maskinen.

Observera att det inte var jag som efterfrågade Systainer, jag är helnöjd med den medföljande lådan. I det här fallet får ullberg svara för nörderiet ;)

Hur man än vänder sig har man alltid rumpan bak, en chuck förvaras alltid demonterad då maskinen levereras med två... ;)

Kommer jag ihåg det ska jag kolla om min metabo går ner i en systainer.

Haha, du är inte så dum, du ;)

Får dock ändå säga att jag hellre har den ihåliga chucken liggande lös i separat fack än exponerande drev och kuggkransar (slirkopplingen) i den smutsigaste delen av lådan.

På min metabo är det inga drev eller kuggkransar exponerade när man tagit av chucken.
Har man en maskin som inte tål att förvaras i sin låda utan chucken monterad, ska man nog vara mycket försiktig när man använder den också, tror jag... ;)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.