14 577 läst · 28 svar
15k läst
28 svar
Utvändig salning garageport
Äntligen färdig....blev några gånger ska bara. Fint väder i söndags och kunde inte längre skjuta upp det längre
Fixade salning med Formplywood som jag grundmålade några gånger o sen täckmålade.
Fixade salning med Formplywood som jag grundmålade några gånger o sen täckmålade.
Blev jättebra! Trist att det saknades ytterpanel i din dimension, men det ser snyggt ut nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev helt OK. Jag ”felade” vid monteringen av garageporten. Monterade garageporten på innerväggen och fick på så sätt ett större salningsdjup. Hade jag tänkt till ordentligt så borde jag ha monterat porten direkt i regeln och avslutat inneväggen vid portramen. Nu byggde ja innerväggen (isolering, regel för dold eldragning och sen spånskivor) byggde ut ca 5cm invändigt. Hade jag gjort rätt så hade salningen varit kortare och vanlig skiva hade räckt för salningen. Nu blir det ca. 3-5cm in i fallet. Stör mig estetiskt. Har lagt extra garagetätningslist för säkerhetsskull så att inget kryper in vid botten och kanterna.En apelsin skrev:
Passade på och monterade överbleck innan jag fodrade utvändigt.
Redigerat:
Ska ha 9st spotar i carporten och belysning på vinden samt förbereda för framtida solceller. Väntar på svärfar som är elektrikern. ”Ska bara” för honom också
Blir snyggt det där. Satte ledlist över porten men det blir nog spotlights framöver. Gillar kontrasten som spotlights skapar. Grannen la en ledlist i carporten. 5 meter lång och ligger i spåret så att säga. Det blev väldigt bra.P -Pero- skrev:
Såhär blev slutresultatet: blev braN northernlight65 skrev: