Har en fin äldre sekelskiftsgenhet och Önskar tips på hur jag på snyggast och bästa sätt kan fylla mellanrummet mellan golv och sockel.

Vill inte sätta kvartslist.

• IMG_9434.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En smyglist i lämplig höjd.
Men det bästa är ju att ta lös socklarna och hyvla in dom så det blir tätt.

Redigerat:
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
D David Ragnarson skrev:
Har en fin äldre sekelskiftsgenhet och Önskar tips på hur jag på snyggast och bästa sätt kan fylla mellanrummet mellan golv och sockel.

Du kan aldrig fylla mellanrummet helt utan att riva upp hela golvet och jämna ut men det är väl snyggt som det är. Ingen utom du själv kommer ju ligga på knä o titta. Ser helt normalt ut tycker jag. Var glad att du har fina golv och socklar.

• Gilla
Mathildatiger och 3 till
  • Laddar…
A andy1968 skrev:
Du kan aldrig fylla mellanrummet helt utan att riva upp hela golvet och jämna ut men det är väl snyggt som det är. Ingen utom du själv kommer ju ligga på knä o titta. Ser helt normalt ut tycker jag. Var glad att du har fina golv och socklar.
Vill du ha helt tätt måste du nog flytta från din fina sekelskiftslgh till ngt nyproducerat och inte ens då kommer det vara 0mm springa.

D David Ragnarson skrev:

Ser ut att vara ganska stor glipa så utmed vägg med längsgående bräda så går det att såga en remsa och knacka in. Lite värre på nästa vägg kanske, där brädorna är olika skeva.

Kvartslist?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.