Mr-e skrev:
Glömde fråga, du säger ett dyrare spa vad innebär detta inom vilken prisklass?
menar du mig?

mitt spa kostar runt 90.000 ,men jag fick det mkt billigare,det var ett demokar som kom fr england + att spa centers leverantör strulade till det rejält , som kompensation så fick jag spat till ett mkt bra pris...


har kollat med min kusin och han sa att en spa pump av kvalitee (alltid usa tillverkad) kostar runt 3-4000/st ,kina pumpar får man för en 500....

men ,men , kineserna inser kanske snart att vi har kallt här i sverige och börjar göra kar av bra kvalitee....

jag skulle dock aldrig köpa ett kina kar,oavsett "bevisning" av deras "kvalitee" eller inte "kvalitee"

precis som jag aldrig köper en asiatisk bil...troligt vis är dom idag av bra kvalitee men jag har blivit så missnöjd med asiatiska bilar att jag ALDRIG kommer att köpa en ...troligtvis samma med karen....
 
Vi valde ett spa fån Sundance. För oss var det tre kriterier som var viktiga.
1. Låg energiförbrukning
2. Bra garantier, t.ex.10 år på karets ytskikt osv. (Borgar troligen för bra kvalitetet)
3. Bra rening.


Hur blev det då?
1. Vi har installerat energimätare på de två säkringar som går till karet. Det ser ut att stanna på runt 3000 kw per år. (Vi harhaft det i 9 månader)
2. Bra kvalitet. Munstycken och sitsar känns genomtänkta. Dett är något som vi nu i efterhand insett troligen är i princip omöjligt att se i affären om man ite har haft spa förut. Man märker det efter ett tags användning.
3. Det faktum att vi aldrig behöver använda medel (t.ex. Bright&Clear)som klumpar ihop partiklarna för att de skall fastana i filtret tyder på bra rening anser jag. På det har badet CD-ozon rening. Karet är alltid rent och klart.

Lycka till med era spaval.

/Lelle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.