Hej
Jag bor i Torshälla utanför Eskilstuna.
Här härjar ett gäng stenläggare som kommer från England. Alla är mycket unga, kanske max 25 år. De kom och erbjöd att stenlägga en ytan åt oss. På söndagen sa vi att vi skulle tänka på saken och höras igen på måndag om vi var intresserade. På måndag lunch upptäckte min bror när han åkte hem för att äta lunch en bataljon engelsktalande killar var i fullgång med att riva och dona.
Vi fick aldrig se hur underarbetet hade gjorts. Min bror i sin frustration kunde inte motstå och tjafsa. På kvällen vill de ha sina pengar.
Nu har de fått sina pengar.
Kontentan är att ytan är stenlaggd och det ser OK ut. Men vi vet inte hur länge det håller. De har lämnat efter sig en hel del skräp och byggavfall. Dessutom har de tagit med sig vissa av min bror egna verktyg.
Tyvärr fick vi reda på om detta med irländska/engelska skojare aldeles försent. Jag har redan tipsat polisen i stan men vet inte om det hjälper och skydda andra.
Fatta att man känner sig lurad.

Thomas59
Läser inte folk tidningar, tittar man inte på nyheterna. Helt OBEGRIPLIGT att man kan ha missat informationen kring dessa bedragare. Det har ju pågått i åratal.

Om man nu trots allt missat informationen är det i alla fall obegripligt att man inte direkt avvisar dessa herrar. Dom uppfyller ju alla kriterier i SKOJARHANDBOKEN.

Nästa så man tycker att folk får skylla sig själva.

Jag begriper inte heller hur vi kunde missat det. Jag kan för mitt liv inte påminna mig om att har sett eller hört något om detta förän på Måndagen när allt var klart.
Så visst, någonstans har du rätt. Vi borde skylla oss själva.
/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.