7 579 läst · 31 svar
8k läst
31 svar
Utetrappa - 65 trappsteg...
Medlem
· stockholms län
· 32 inlägg
Lackfräs?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på trappan från stora plattformen nedåt.
Logga in
Skapa konto
Bild på stora plattformen med en bänk för den trötte.
Hela denna plattform bör bytas, materialet är helt slut. Väldigt klent virke, har släppt från reglarna. Några enstaka är bytta.
Logga in
Skapa konto
Resten av trappan upp från stora plattformen.
Logga in
Skapa konto
Detaljbild där man ser de första stegen upp från plattformen.
Logga in
Skapa konto
Sista delen av trappan upp mot huset.
Logga in
Skapa konto
Detaljbild av sista trappdelen. Möjligen inte så relevant...
Logga in
Skapa konto
Uppifrån krönet av trappan, taget nedåt för att få en bild av den stora plattformen.
Administrator
· Skåne
· 7 930 inlägg
Off topic, men jag vill bara säga att jag tycker att det är väldigt fint och harmoniskt på något sätt med den här trappan upp till huset, inbäddad i växtlighet. Har man bara inte problem med att gå i trappor så är det ju perfekt att ha inbyggd motion i vardagen på det här sättet.
Visst är det mysigt, men jag hade varit konstant nervös. Det räcker med en rejält stukad fot så kommer man vare sig till eller från sitt hus. För att inte tala om allvarligare saker som kan inträffa.Marlen Eskilsson skrev:
Men, jag har också bott på tredje våningen utan hiss, och det är samma risk där.
Marlen Eskilsson skrev:
Tack så mycket! Vi gillar faktiskt transporten upp och ned för trappan också, det trodde vi ALDRIG när vi köpte huset. Såklart finns det tillfällen när det inte är så roligt - när nya altanen skulle läggas och allt måste bäras upp, efter en storhandling, när man kommer hem från en treveckorsresa i januari och det ligger snö i samma nivå som buskarna på båda sidorna, klockan är mitt i natten, snöskyffeln är högst upp och barnen har shorts... Eller för den delen efter att jag hållt i ett tretimmars spinningpass och benen är helt slut...
Trots det ser vi faktiskt trappan som mer positiv än negativ. Är man trött så kan man ju vila ett par sekunder, sen går det bra igen...
En hemmabyggd bergbana kanske vore något.
http://gondolaproject.com/category/oddities/diy-funicular/
http://gondolaproject.com/category/oddities/diy-funicular/
Det hade känts lite tråkigt, man vill ju ha vardagsmotionen. Möjligen kombinerat med en sådan här.Yrrol skrev:
Då hade vi förmodligen även haft hela traktens barn på tomten iofs...
Jag hade bytt allt mot tryckt virke. Jag hade försökt lägga reglar på stolpskor eller liknande så att träet inte ligger på marken. Att gjuta en ny trappa kan du nog glömma. Bara att bygga formen är väl lika jobbigt som att byta träet.
Bra där - det är förmodligen den bästa kombinationen av utgifter och långsiktighet... Det jobbigaste även fortsättningsvis är halkproblemet vintertid. Funderar på att skaffa lite komposittrall och ha på ett par steg i vinter för att utvärdera om det är bättre ur ett halkperspektiv...stake skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
OT
Jag minns det glada 60-talet, när det låg värmerör under trottoarerna på Avenyen i Göteborg.
Speciellt vid Valand, som var dåtidens mötesplats för stadens ungdomar.
Trottoarerna ångade i decembermörkret
Jag minns det glada 60-talet, när det låg värmerör under trottoarerna på Avenyen i Göteborg.
Speciellt vid Valand, som var dåtidens mötesplats för stadens ungdomar.
Trottoarerna ångade i decembermörkret