Hu ja, jag fick rysningar när jag tittade på filmen. Man hinner inte reagera när man får ett kast med såna här maskiner. Det bara smäller till som ett pistolskott och så får man se efteråt om man saknar någon kroppsdel.S sinuslinus skrev:
För sånt här grovsnickeri kör jag alltid kapsåg med djupstopp. Beroende på humör gör jag allt från bara ändsnitten till ett snitt per centimeter sen stämjärn. Men eftersom det här var tryckimpregnerat så hade jag nog skippat stämjärnen och kört många snitt med kapsågen.
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Kom på ett annat tips jag tänkte dela med mig av. Detta kan dock inte TS använda sig av.
Men då jag byggde vår altan tänkte jag bygga med stolpar som är 100*100 (tror det är det måttet på stolpar). Men en riktig snickare gav mig tipset att det är lite tidskrävande med alla urtag. Så han rekommenderade att köra 2st 95*45 där den ena blir kortare vid urtaget.
Med lim och skruv så upplevde jag att det gick fortare i alla fall. Men det är nog bättre och snyggare med riktiga stolpar. En del "stolpar" har särat lite på sig där jag snålade med limmet.
Mvh
Fredrik
Men då jag byggde vår altan tänkte jag bygga med stolpar som är 100*100 (tror det är det måttet på stolpar). Men en riktig snickare gav mig tipset att det är lite tidskrävande med alla urtag. Så han rekommenderade att köra 2st 95*45 där den ena blir kortare vid urtaget.
Med lim och skruv så upplevde jag att det gick fortare i alla fall. Men det är nog bättre och snyggare med riktiga stolpar. En del "stolpar" har särat lite på sig där jag snålade med limmet.
Mvh
Fredrik