9 353 läst · 17 svar
9k läst
17 svar
Urladdning ackumulatortankar
Avslöjad som toffel redan på mitt 5:e inlägg, skarpsynt Hocke ; )Hocke skrev:
Frågan om prioriteringen varmvatten eller värme i huset är kanske en smaksak. Jag har själv kopplat så att värmen till huset prioriteras. Nackdelen med det är att när man någon gång laddat ur tankarna så tar det minst en timma innan man får något varmvatten. Jag tycker att komfortförlusten är större av att man inte har varmvatten snabbt än att temperaturen sjunkit en grad eller två i huset.
Men som sagt, smaken är som ett bra vedträ; kluven.
Har nu kört i två månader och inte lyckats få den att ladda ur "snett" vid normalt bruk.
Om jag däremot ställer up shunten manuellt till max och slår på ett par duschar ett par timmar så uppkommer fenomenet. Men då kan man inte vara inne för att det är så förbenat varmt (ca 28-30 grader i HELA huset)!
Tror faktiskt att jag klarar att leva med boröshunt ändå... det verkar ju funka!
Om jag däremot ställer up shunten manuellt till max och slår på ett par duschar ett par timmar så uppkommer fenomenet. Men då kan man inte vara inne för att det är så förbenat varmt (ca 28-30 grader i HELA huset)!
Tror faktiskt att jag klarar att leva med boröshunt ändå... det verkar ju funka!