1 628 läst · 18 svar
2k läst
18 svar
Upptäckt fukt/kondens på ångspärr och undrar om jag gjort rätt?
Va e de som gör att du inte gör på de säkra viset?
Nätar och putsar samt målat med silikatfärg, då andas väggarna och du behöver inte oroa dig över din konstruktion. Samt skulle de vara några problem så ser du dom direkt genom att putsen släpper.
45mm stenull hjälper väl knappt ändå som du tänkt dig. De är ju redan isolerat på utsidan.
Nätar och putsar samt målat med silikatfärg, då andas väggarna och du behöver inte oroa dig över din konstruktion. Samt skulle de vara några problem så ser du dom direkt genom att putsen släpper.
45mm stenull hjälper väl knappt ändå som du tänkt dig. De är ju redan isolerat på utsidan.
Tanken verkar vara att dölja VVS stammar, dra innanpåliggande el och bygga ett innerum med gips. Men ja, det du beskriver är förstås det bästa att göra med leca-blocken.L Lechuza skrev:Va e de som gör att du inte gör på de säkra viset?
Ahh okej de missade jag!B bygges skrev:
Man kan ju alltid bygga lite lådor av gips och reglar för att dölja stammarna och rör, putsa de eller spackla och måla.
Elen går kanske fräsa in?
Jo har ju en del VVS samt även massa med elkabla som ska dras. Blir ett jäkla projekt att fräsa in dem och bygga lådor osv för att då det att se bra ut så känner att luftspalt med plyfa och gips blir så mycket enklare och snyggare. Därför jag gärna vill vidta alla säkerhetsåtgärder som möjligtL Lechuza skrev:
Liknande trådar
-
Upptäckt fukt i bjälklag vid badrumsrenovering - hantverkare vill ta betalt för stillastående tid
Juridik -
Fukt? Kondens? Läcka?
Isolering -
Funkar kondensavfuktare i krypgrund…vattnet ”grävs ner”…
Vatten & Avlopp -
Minska fukt/kondensering i matkällare under hus?
Grund & Markarbeten -
Tak i uterummet. Isolering, kondens, fuktspärr?
Tak & Vind