Att du skulle signera medan han fortfarande hade dig i luren?

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Att du skulle signera medan han fortfarande hade dig i luren?
Ja kanske, lät också ganska fishy att jag skulle göra det.

Det verkar som att säljarna jobbar på provision och får betalt per signerat avtal.

E
Det verkar som att säljarna jobbar på provision och får betalt per signerat avtal.
Var ser du det?
Måste de inte få en minimilön eller dom sitter på Galla Poggos öarna och ringer?

G gluecifer skrev:
tror de kommer runt det när de ringer mig som redan kund hos Telia.
Jag brukar be denna typ av säljare att skicka allt de sagt/lovat som mail eller snigelpost så att jag kan läsa igenom det i lugn och ro.
Har inte fått något ännu…

/Höghus

• Gilla
Lullejulle och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Var ser du det?
Måste de inte få en minimilön eller dom sitter på Galla Poggos öarna och ringer?
Jag bara gissar att det är så med tanke på beteendet. Hade själv ett jobb på ren provision när jag var student, fast det var att göra marknadsundersökningar.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
Jag bara gissar att det är så med tanke på beteendet. Hade själv ett jobb på ren provision när jag var student, fast det var att göra marknadsundersökningar.
Hej Marlen? Då kunde en bra säljare göra en anständig förtjänst? Var detta utomlands?

E El-Löken66 skrev:
Var ser du det?
Nej.
Jag var på arbetsintervju för ett sånt callcenter i vår stad, om jag minns rätt så var det för något elbolag de körde.
Du hade 1 månads provtid, då fick du minimalt och enbart provision på om du sålde ett antal ab.
Sen när man blev anställd fick man enbart provision. Där tog jag inget jobb såklart, visade sig att chefen var grovt kriminell med :p

Comviq (transcom hade uppdraget när jag var där) hade dock timlön, något på 75 kr plus provision. Jag satt på tele2 sidan dock kundtjänst, fick provision för all merförsäljning man fick till, nån tia typ.
Innan man fick sätta sig vid telefonerna så hade vi utbildning på hur man skulle lura in kunden i ett avtal och köpa på sig mer.
Hade en hel del samtal där barn till äldre människor ringde in och var förbannade. När man lyssna på det muntliga avtalet så mycket riktigt, svin till säljare hade ju lurat förvirrade gamlingar.

jag var där endast i 3 månader, lämnade allt på bordet den sista kvällen och sa inte ens hejdå till idioterna :D

De som kunde luras bäst fick åka till spanien eller var fan de satt.

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Bland de värre är ju när man hör andra säljare i bakgrunden på callcenters skrika och stoja, garva åt kunder osv.

• Gilla
Lullejulle
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Hej Marlen? Då kunde en bra säljare göra en anständig förtjänst? Var detta utomlands?
Nej, i Lund. Jag minns inte vad jag tjänade tyvärr.

G gluecifer skrev:
Någon mer än jag som nyligen blivit uppringd av ett callcenter som ringer för Allente/Telia och vill sälja på helkundslösning med TV etc?
Brukar det inte vara som så att dom lite mumlande säger att dom ringer om ditt Teliaabonnemang, dom ringer alltså inte från Telia, utan har sett att du har ett abonnemang från Telia, men vill få dig att tro att dom ringer från Telia för att ge dig ett helt !fantastiskt" erbjudande.

Sen försöker dom att få dig att berätta vad du betalar idag, för det kan dom förstås inte se.

Ett bra sätt är som någon redan sagt, att aldrig tacka ja till ett erbjudande från Telefonsäljare, eller någon form av säljare som söker upp dig...

• Gilla
gluecifer och 1 till
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Brukar det inte vara som så att dom lite mumlande säger att dom ringer om ditt Teliaabonnemang, dom ringer alltså inte från Telia, utan har sett att du har ett abonnemang från Telia, men vill få dig att tro att dom ringer från Telia för att ge dig ett helt !fantastiskt" erbjudande.

Sen försöker dom att få dig att berätta vad du betalar idag, för det kan dom förstås inte se.

Ett bra sätt är som någon redan sagt, att aldrig tacka ja till ett erbjudande från Telefonsäljare, eller någon form av säljare som söker upp dig...
Jo, jag har haft Telia i 29 år, när bindningstiderna börjar gå ut ringer alla möjliga och presenterar sig vara från Telia. Men Telia själva har aldrig ringt mig, de skickar brev/Epost med erbjudanden.

Isakare Isakare skrev:
Jo, jag har haft Telia i 29 år, när bindningstiderna börjar gå ut ringer alla möjliga och presenterar sig vara från Telia. Men Telia själva har aldrig ringt mig, de skickar brev/Epost med erbjudanden.
Jo men just Telia är ju ingen större vän av bra erbjudanden, de har ju alltid strävat efter att låsa in kunder och efter köpet av C-More verkar de ha blivit alldels omöjliga!

Sen till de bolag som diskuterades igår som har rikstäckande tjänster så bör man då lägga till Tele2 samt Telenor, vidare kan det finnas lokala bolag som vill vara med och tampas.
www.telia.se
www.telenor.se
www.tele2.se
www.allente.se
Ovanstående bolag ska man då spela ut mot varandra och själv hitta en bra affär.
Edit Boxer bör nog också vara med och tampas.
www.boxer.se

Redigerat:
När det gäller telefonförsäljare är det bara att inse att det enda som gäller är att ha så lite kontakt som möjligt med dem. Så bäst är att inte svara misstänkta nummer, har man ändå svarat så säg bara 'Jag är inte intresserad, hejdå' och lägg på. Att tro att de har ett 'bra' erbjudande är ungefär lika sannolikt som att e-post från Nigeria innehåller 'bra' erbjudanden. Antagligen rätt bra korrelation mellan folk som köper av telefonförsäljare och som nappar på nigeriabrev.

• Gilla
se38006 och 4 till
  • Laddar…
P
G gluecifer skrev:
Någon mer än jag som nyligen blivit uppringd av ett callcenter som ringer för Allente/Telia och vill sälja på helkundslösning med TV etc?
Otroligt pådrivande att man nästan redan sagt ja trots att man inte sagt flaska. Ville jag skulle slå på högtalaren på telefonen för han skulle skicka sms med avtal osv. Knepigt sätt eller?
Hursomhelst,någon som varit med om samma och har någon känsla om de är seriösa?
Klarade du inte av att bara avsluta samtalet ?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.