R Rodden85 skrev:
Sådär. Nu har jag ett gäng utdragslådor i olika storlekar hemma. Började med att montera en utdragslåda längst ner i ett 40x60 skåp. När bärskenorna var på plats och lådan byggd så var de väldigt trögt att få in lådan, gick segt och avslutade med en duns in i skåpet :(
Jag gissar att mina stommar är någon millimeter för lite breda.
Har någon en tanke vad jag kan göra? Jag funderade på att slipa ner/fine:a bort någon millimeter på var sida för att göra "stommen bredare" just där skenorna ska sitta.

Försökte också leta på Ikeas hemsida om lådorna (Maximera), om det finns något sätt att justera utdragsskenorna i sidled men ingen lycka än. Är så besviken :/
Inte lätt det där. Lättare att shimsa som jag gjorde.

Alternativet är väl att köpa expansionsbeslag och hyvlat virke på Bauhaus och bygga en egen låda. Med en plywoodbotten, blir det riktigt bra.

Går ganska lätt med en handöverfräs. Jag brukar lägga 3st 8"x2" plankor på två bockar och stå utomhus för den här typen av arbete. Plankorna drar jag ihop med två limknektar.

M magnu skrev:
Inte lätt det där. Lättare att shimsa som jag gjorde.

Alternativet är väl att köpa expansionsbeslag och hyvlat virke på Bauhaus och bygga en egen låda. Med en plywoodbotten, blir det riktigt bra.

Går ganska lätt med en handöverfräs. Jag brukar lägga 3st 8"x2" plankor på två bockar och stå utomhus för den här typen av arbete. Plankorna drar jag ihop med två limknektar.
Shimsar jag blir lådorna trängre, jag hade behövt 5mm mer bredd. Men men

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.