9 223 läst · 16 svar
9k läst
16 svar
Uponor CombiPex RiR vs Thermotech Multirör PE-RT Typ2 Rör i rör?
Ok, det blev pannkaka av projekteringen och supporten alltså. Jag fick intrycket det gällde Roths produkter överlag. Nedan anslutningskoppling från Roth, och en Conex med AX20 från LK. Roth har O-ring som tätar mot konan, medan LK tätar mässing mot mässing. O-ringen ger bättre feedback när man drar åt, och man behöver inte dra åt speciellt hårt heller. Åsikter, ja...sj6 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det stämmer, men det gäller PEX-kopplingar från alla tillverkare. Alu-PEX med press kan vara ett alternativ om man inte vill gå upp i dimension.corre skrev:
Då tar jag hellre VSH:s dito som också har O-ring mellan skruvdel och kona. Däremot tycker jag Vatettes är bäst då det är dessa vi jobbar med så man är van vid dessa. Sen gillar inte jag den lösa konan som dessa har på bilden.isolde skrev:Ok, det blev pannkaka av projekteringen och supporten alltså. Jag fick intrycket det gällde Roths produkter överlag. Nedan anslutningskoppling från Roth, och en Conex med AX20 från LK. Roth har O-ring som tätar mot konan, medan LK tätar mässing mot mässing. O-ringen ger bättre feedback när man drar åt, och man behöver inte dra åt speciellt hårt heller. Åsikter, ja...
[bild]
Det stämmer, men det gäller PEX-kopplingar från alla tillverkare. Alu-PEX med press kan vara ett alternativ om man inte vill gå upp i dimension.
Liknande trådar
-
Uponor Combi pipe RIR pexrör med skyddsrör, 16x2,0 mm / 25 mm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Combipex Uponor blandaranslutning
Vatten & Avlopp -
Vilka fördelare och kopplingar till Uponor Combi Pipe RIR
Värme allmänt -
fixtur för uponor combipex rir 22mm med 34 mm skyddsrör
Vatten & Avlopp -
Blandarfäste till Uponor Combipex RiR (15mm pex)
Vatten & Avlopp