sj6 skrev:
Jag kommer aldrig rekommendera Roth till någon som frågar mig om råd men Uponor håller jag högt. Och det är min subjektiva åsikt och i Sverige får jag ha den.
Ok, det blev pannkaka av projekteringen och supporten alltså. Jag fick intrycket det gällde Roths produkter överlag. Nedan anslutningskoppling från Roth, och en Conex med AX20 från LK. Roth har O-ring som tätar mot konan, medan LK tätar mässing mot mässing. O-ringen ger bättre feedback när man drar åt, och man behöver inte dra åt speciellt hårt heller. Åsikter, ja...
201212292603.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



corre skrev:
LKs halvkopplingar är jag lite sådär till. Mtrlvalet och desingen gör att det är rätt litet hål i halvkopplet som vattnet ska flöda genom.
På enskiljda förbrukare är det ingen fara, men använder man 16mm PEX som stigare till en fördelare kan det bli lite ljud och dåligt flöde.
Det stämmer, men det gäller PEX-kopplingar från alla tillverkare. Alu-PEX med press kan vara ett alternativ om man inte vill gå upp i dimension.
 
isolde skrev:
Ok, det blev pannkaka av projekteringen och supporten alltså. Jag fick intrycket det gällde Roths produkter överlag. Nedan anslutningskoppling från Roth, och en Conex med AX20 från LK. Roth har O-ring som tätar mot konan, medan LK tätar mässing mot mässing. O-ringen ger bättre feedback när man drar åt, och man behöver inte dra åt speciellt hårt heller. Åsikter, ja...
[bild]




Det stämmer, men det gäller PEX-kopplingar från alla tillverkare. Alu-PEX med press kan vara ett alternativ om man inte vill gå upp i dimension.
Då tar jag hellre VSH:s dito som också har O-ring mellan skruvdel och kona. Däremot tycker jag Vatettes är bäst då det är dessa vi jobbar med så man är van vid dessa. Sen gillar inte jag den lösa konan som dessa har på bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.