Tjusigt bygge, helt rätt prioriteringar!

Är det en H7MC jag skådar på ena bilden? :love: Men ser inte ut att vara en New Comfort, eller ser jag fel?
Med rototilt också! :surprised:

NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Köpte ni allt färdigkapat eller är det färdiga vägg element?
Sektioner på 1200mm som man ställer upp och fäster färdigkapade reglar i

S skydiver skrev:
Tjusigt bygge, helt rätt prioriteringar!

Är det en H7MC jag skådar på ena bilden? :love: Men ser inte ut att vara en New Comfort, eller ser jag fel?
Med rototilt också! :surprised:
Rotortilt, men resten lämnar jag Walk Over på, har dock en liten hydralspade (Volvo ec15)

Hej,

jag har också tänkt att bygga något liknande. Undrar lite över hur mycket ni fick betala för grunden?

Uppskattar till Ca 200k inklusive avloppsanläggningar då är det mycket av jobbet gjort själva

• Gilla
Blundgren
  • Laddar…
Mikael_L
H Harpgear skrev:
Japp, egen brandcell, enkelgips och osb duger hos vårt samhällsbyggkontor
Japp, OSB + gips ger nästan samma klass som dubbelgips = IE30.
Och sen ett liknande skivlag på andra sidan väggen och mineralull i så blir det nog IE60 som slutresultat.

Själv skulle jag dock övervägt att sätta dubbla gips på OSB i garaget ändå, dels för att skydda bärande konstruktion med mer än IE30, dels för ytterligare några dB ljuddämpning mellan garage och huset.
Man vill ju inte bli störd av att någon slamrar med kastruller i köket medan man mekar, eller hur? :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Emil_Nykvist och 19 till
  • Laddar…
Jäklar vilket drömboende! :D

Har fått flytta upp en våning, mycket jobb bara med luftspalter, diffusionsfolie och isolering
bara att bita ihop och ta det bit för bit.

• Isoleringsarbete i ett ouppvärmningsbart vindsutrymme med öppen sparrad, upplagd OSB och mineralull.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket loftutrymme, tre olika loftbredder och i två nivåer blir det ca 83 m2 loft.

• Obyggt loftutrymme i två nivåer med synlig takkonstruktion och byggmaterial utspridda på golvet.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Isoleringsarbeten på vinden med en person som observerar, isoleringsmaterial och byggtrappa i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Blir ju riktigt bra!

Oj vad det går undan! Kul att se!

Några bitar till..

• Inre del av ett bygge med isolering och en stege under arbetsprocess, tillsammans med byggmaterial.
    Skapa konto
  • Pågående isoleringsarbete i ett vindutrymme med synliga isoleringsmaterial och verktyg i arbetsljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Fredde90 och 2 till
  • Laddar…
Byggarbetsplats med oisolerat tak och öppna träreglar, lösullsisolering i väntan på sprutning, stege och person.
Skapa konto
Äntligen klart för att spruta lösull, ser fram emot att få regla upp toa och sovrum nu sen är det dags för elektriker att börja jobba.

• Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
Lagom till senvinterns köldperiod så blir uppvärmningen billigare

• Gilla
boxRoger och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.