Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Menade inte själva inglasningen, utan att göra åverkan på grannens balkong?
Det har ju gjorts med inglasningen. Skenorna har borrats fast utmed hela grannens betong. Men jag förstår hur du menar. Skulle vi borra reglar och lägga innertak måste vi kolla detta för sig, för det blir så omfattande. Därför jag fiskar här efter andra lättare lösningar. Någon nämnde limma? Annars slutar det ju med att vi ändå borrar men för gardinskenor och lampor. Det tänker jag inte behöva mer lov än att vi borrar dito i sovrummet.

S Staffan-N skrev:
Kan vara så att man inte ens får måla om eller byta armatur utan styrelsens godkännande, eftersom balkong räknas som fasad snarare än inne i lägenheten. Byta armatur skulle jag dock gjort själv ändå, bättre att be om ursäkt än att be om tillåtelse :D
Helt enig, men låt oss hålla oss till att min fråga handlar om byggteknik och att den här delen med lov löser sig :D

kaked08 kaked08 skrev:
Balkongen ovan är inglasad och torr så att säga, men tror inte de har isolerat lika ordentligt och iaf vår balkong kommer temperaturvariera kraftigt mellan att vi har värme igång eller inte.
Det bästa att låta betongytan vara synlig då klimatet är väldigt varierande på uteplatsen.

• Gilla
kaked08
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.