Diagram över tvärsnitt av golvkonstruktion med pelare, isoleringsskikt och underfundament på sand/morän.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som vill yttra sig ? ;)

G Gabsson skrev:
På särskilt utsatta ställen kommer jag även foga in armeringsjärn (kallas helifix) för att "sy ihop" där stenarna separerat för mycket.[bild]
Utmärkt tråd - tack för att du delar. Dock har jag en fråga, var hittade du Helifix - har försökt Googla efter återförsäljare i Sverige men gått bet.

Tacksam för svar.

E ecscsjo skrev:
Utmärkt tråd - tack för att du delar. Dock har jag en fråga, var hittade du Helifix - har försökt Googla efter återförsäljare i Sverige men gått bet.

Tacksam för svar.
Gå gärna in på min profil och följ övriga trådar som förklarar hur jag slutligen gått vidare.

Lite sammanfattning till dags dato. Renoveringsprojekt med avtäckt golv och isolering i taket, omgivet av byggmaterial och verktyg.
Skapa konto
Nyutgjuten betonggolv i en skyddad källarlokal under renovering.
Skapa konto
Nyutgjuten betonggolv i en byggarbetsplats med installationer längs väggen.
Skapa konto
Pågående byggarbete med isolerade väggar, träreglar, byggmaterial och verktyg i en renoveringslokal.
Skapa konto

Pågående renovering med exponerad tegelvägg och ny trästomme med isolering och elledningar.
Skapa konto
Nygjuten betonggolv i ett gammalt rum med tegelväggar och synliga rörinstallationer vid ett fönster.
Skapa konto
Nyinstallerat fönster i trästomme inomhus under renovering med synligt verktyg och isoleringsmaterial.
Skapa konto
Renoveringsarbete med synlig trästomme, isolering och gammal dörr i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto
Nyinstallerat fönster i en tegel- och trästomme under en innebordsrenovering.
Skapa konto
Pågående arbete i ett rum med synlig trästomme, isoleringsmaterial och oputsad tegelvägg med rördragningar.
Skapa konto

• Gilla
Rossoneri93
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.