13 689 läst · 51 svar
14k läst
51 svar
UJK Parf system guide set
Jag har suttit och plöjt Youtube-videor nu ikväll och det kanske inte är så dumt som Peter gör sin sågbänk. Jag tror jag ska göra hål över nästan hela, men på ena långsidan drar jag in alla hål utom ett och sen lämnar jag omborrat där sågklingan kommer gå. Jag bifogar tidernas kanske fulaste skiss så ni förstår. Nyttjar man då nämligen just det stället när man ska såga finns de ingen chans att man av misstag kommer sätta en bench dog precis där sågsnittet blir.
Sen får jag för mig att han enbart rekommenderar att förlänga 4 hål åt varje håll, men min skiva blir ju längre - måste ju vara bättre att göra förlängningen i flera omgångar då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen får jag för mig att han enbart rekommenderar att förlänga 4 hål åt varje håll, men min skiva blir ju längre - måste ju vara bättre att göra förlängningen i flera omgångar då?
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Hej lyfter tråden igen då guidsetet är out of stock. Är det någon som kan tänka sig att hyra ut sitt sett en vecka?
Henrik
Henrik
Ingen som har testat isometrisk topp för att få 30/60° också?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ingen som testat Taigas variant? Måste gå snabbare att köra 4 hål i stöten?
https://www.swedendro-tools.se/shop...s://www.swedendro-tools.se/jiggar/taiga-tools
https://www.swedendro-tools.se/shop...s://www.swedendro-tools.se/jiggar/taiga-tools
Sannolikt men du får inte samma möjlighet att enkelt kunna hålla ihop ditt mönster. Vid övergång mellan bord eller mellan två ytor (kapsåg t ex) kan du med linjalerna fortsätta hålbilden utan att de ligger until varandra. Det går givetvis att lösa på andra sätt.P pleqtiz skrev:
Samtidigt spelar det någon roll om du bygger på 1 h eller 3 h? I så fall är väl Festool L32 bäst/snabbast? Jag stör mig mer på att borret ibland lämnar en ful undersida.