Sådärja, de har tydligen uppdaterat kittet.
Uppdaterat byggkitt med metallstång och rött/orange fäste på en brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
baseman
  • Laddar…
Jag har suttit och plöjt Youtube-videor nu ikväll och det kanske inte är så dumt som Peter gör sin sågbänk. Jag tror jag ska göra hål över nästan hela, men på ena långsidan drar jag in alla hål utom ett och sen lämnar jag omborrat där sågklingan kommer gå. Jag bifogar tidernas kanske fulaste skiss så ni förstår. Nyttjar man då nämligen just det stället när man ska såga finns de ingen chans att man av misstag kommer sätta en bench dog precis där sågsnittet blir.
Enkel skiss av sågbänksdesign med uppritade hål för bench dogs och planerad sågklingans position.
Skapa konto

Sen får jag för mig att han enbart rekommenderar att förlänga 4 hål åt varje håll, men min skiva blir ju längre - måste ju vara bättre att göra förlängningen i flera omgångar då?

Någon i Stockholm som kan låna ut en parfguide mot en platta öl eller dyl.

Är vänte tid på alla ställen hade tänkte bygga en bänk till helgen.

Hej lyfter tråden igen då guidsetet är out of stock. Är det någon som kan tänka sig att hyra ut sitt sett en vecka?
Henrik

H Henrik Ellqvist skrev:
Hej lyfter tråden igen då guidsetet är out of stock. Är det någon som kan tänka sig att hyra ut sitt sett en vecka?
Henrik
Var i Sverige finns du?

Ingen som har testat isometrisk topp för att få 30/60° också?

MDF-skiva med regelbundet mönster av hål placerade i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Bild på en arbetsbänk med ett isometriskt träanpassningsverktyg, hålplatta och aluminiumskenor.
Skapa konto

Träklossar bredvid en metallskena på en verkstadsmiljö med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Träplanka med uppritade vinklar på 30 och 60 grader, nära ett fönster.
Skapa konto

Ni är inte så långt ifrån varandra

• Gilla
darey och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Var i Sverige finns du?
Oskarshamn men åker gärna en bit :)

H Henrik Ellqvist skrev:
Oskarshamn men åker gärna en bit :)
Har en kompis som pendlar till göteborg och mina svärföräldrar bor i Mellerud och ska snart dit om det är närmre :)

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Någon kring Göteborg som kan tänka sig att hyra ut ett UJK Technology Parf Guide set? Känns onödigt att köpa eller använder ni kitet mer kontinuerligt?

M mr fish skrev:
Någon kring Göteborg som kan tänka sig att hyra ut ett UJK Technology Parf Guide set? Känns onödigt att köpa eller använder ni kitet mer kontinuerligt?
Det finns ett hos mig i Lerum. Skicka ett meddelande till mig så löser vi det.

• Gilla
mr fish
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Det finns ett hos mig i Lerum. Skicka ett meddelande till mig så löser vi det.
Trevligt, du har PM! :)

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Ingen som testat Taigas variant? Måste gå snabbare att köra 4 hål i stöten?
[länk]
Sannolikt men du får inte samma möjlighet att enkelt kunna hålla ihop ditt mönster. Vid övergång mellan bord eller mellan två ytor (kapsåg t ex) kan du med linjalerna fortsätta hålbilden utan att de ligger until varandra. Det går givetvis att lösa på andra sätt.

Samtidigt spelar det någon roll om du bygger på 1 h eller 3 h? I så fall är väl Festool L32 bäst/snabbast? Jag stör mig mer på att borret ibland lämnar en ful undersida.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Någon kring Västerås, Örebro som kan tänka sig att hyra ut ett UJK Technology Parf Guide set? Känns onödigt att köpa eller använder ni kitet mer kontinuerligt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.