MrJay
Jag har ett Logitech G815 GL Linear som uppfyller dina kriterier - mekaniskt, tyst, fullsize.

Den är splitterny i förpackning (har stått orörd i förpackning i ca. 2 år) då jag inte gillade känslan av keytravel när jag väl köpte den. Den finns inte att få tag på längre, speciellt i Linear utförande. Finns i Östergötland om du vill ha, kan både sälja som företag (faktura) eller privat. Priset kan vi ta i DM.

Rekommenderar att du kollar på diverse reviews på Youtube.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Visst är det jobbigt när man helt plötsligt gör något helt annat än vad man tänkt sig….


Snubblade, bokstavligen, över ett bord med mx red silent switchar för 333kr på mediamarkt, och då blev frestelsen för ett temporär fix (det har ju ingen numpad) för stor. Tänkte att jag iaf kunde testa detta, både switcharna och TKL.

Förpackning av en Cherry MX tangentbord modell G80-3000N TKL RGB, med ett säkerhetsförsegling i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Du har inte funderat på löst siffer-tangentbord?

Jag knackade in mycket siffror förr och tyckte det var rätt smidigt....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du har inte funderat på löst siffer-tangentbord?

Jag knackade in mycket siffror förr och tyckte det var rätt smidigt....
ja vi får väl se, om detta bord funkar bra i övrigt så är det ju upplagt för det….
 
Ok, testat.

Det är ju tystare än det jag har, men tyst vettefasen om man kan säga. Men, jag kommer nog undan med det i ett teamsmöte - vi får se..... 300 spänn kan det vara värt att slippa det tillfälliga tgbt jag fick ta fram ur arkivet....
 
Jag har en Steelseries 6G V2 den tycker jag har perfekt layout

edit: Investera i en riktad mic förövrigt. I kombo med Teams mikrofon-filter så ska inget annat än din röst höras.
Jag har tex en Qpad-1339 med riktad mic. (Bayerdynamic)
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
edit: Investera i en riktad mic förövrigt. I kombo med Teams mikrofon-filter så ska inget annat än din röst höras.
Jag har tex en Qpad-1339 med riktad mic. (Bayerdynamic)
Ja ett annat sätt att lösa problemet är ju att alltid ha lurar på huvudet och med de Bose 35 QC jag normalt använder så är inte tangentbordet ett problem. Men, jag vill inte vara låst vid lurarna och när jag istället använder datorns mic och högtalare blir det problem. Eller blev problem.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja ett annat sätt att lösa problemet är ju att alltid ha lurar på huvudet och med de Bose 35 QC jag normalt använder så är inte tangentbordet ett problem. Men, jag vill inte vara låst vid lurarna och när jag istället använder datorns mic och högtalare blir det problem. Eller blev problem.
Finns riktade bordsmikrofoner.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns riktade bordsmikrofoner.
Ja det finns många lösningar på problemen.
 
ullberg
MathiasS MathiasS skrev:
Visst är det jobbigt när man helt plötsligt gör något helt annat än vad man tänkt sig….


Snubblade, bokstavligen, över ett bord med mx red silent switchar för 333kr på mediamarkt, och då blev frestelsen för ett temporär fix (det har ju ingen numpad) för stor. Tänkte att jag iaf kunde testa detta, både switcharna och TKL.

[bild]
WTF, det hör tog en (för mig) oväntad vändning, jag tänkte att det skulle bli en ny vända med oändlig utvärdering och inget inköp (a la tryckspruta eller luftpåfyllare) och satte mig på läktaren för att förstå hur great minds (?) egentligen funkar - och så går du och gör ett impulsköp….

…Grattis, tror det blir toppen det där!

/U
 
Du ser, det är en ny egenskap jag jobbar på. Eller två. 1. Impulsköp. 2. Att vara nöjd ändå.

Det brukar bli lite irriterande men ibland går det ju.

Å andra sidan är ju luftpåfyllaren fortfarande perfekt och visar trycket i BAR (@mattiasp) och Gloria 510 sprutorna blir de sista jag köper i detta liv.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Du ser, det är en ny egenskap jag jobbar på. Eller två. 1. Impulsköp. 2. Att vara nöjd ändå.

Det brukar bli lite irriterande men ibland går det ju.

Å andra sidan är ju luftpåfyllaren fortfarande perfekt och visar trycket i BAR (@mattiasp) och Gloria 510 sprutorna blir de sista jag köper i detta liv.
Jag vet hur många psi jag ska ha i alla mina fordon, så det är inga problem längre. Att inte ha grejer alls för att man inte kan bestämma sig skulle vara ett problem
 
mattiasp mattiasp skrev:
Att inte ha grejer alls för att man inte kan bestämma sig skulle vara ett problem
Det är bara ett problem om man inte börjar leta i tid. Rutinerade sakletare letar alltid i god tid..
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.