BirgitS BirgitS skrev:
Kanske det kommer att kännas lite inklämt bakom handfatet när man sitter på toaletten?
Lite känsla av liten trång gästtoalett.

Går det inte att få till så att handdukstorken är på samma sida som duschen så man slipper gå tvärs över golvet och blöta ner det när man hämtar handduken?
Typ ha torken bakom dörren och vända duschdörren åt andra hållet.
Ang. inklämt ...hmm, kanske/kanske inte. Har tejpat upp dimensionerna på golvet här hemma (vi är inte på plats tyvärr) och det är inte perfekt, men heller inte ngt jätteproblem. Med denna skiss blir det nu 65cm mellan handfatets kant och spetsen på toasitsen. Känns så himla trist att sätta sig och kika rakt på en tvättmaskin bara. Det är därför vi funderar på denna lösning. Plus att det är snedtak över tvättmaskinen (en trappa löper ovanför). Här en uppdaterad skiss:
Ritning av badrumsplanering med måttangivelser, inklusive dusch, handfat, WC och radiatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ang. handdukstorken, så har vi försökt flera olika lösningar, men det funkar tyvärr inte. Känns också sådär att ha den precis bredvid toaletten. Vår tanke är att vi har en krok bredvid duschen där du hänger ditt badlakan innan du stiger in i duschen. Efteråt när du är klar så hänger du badlakanet på tork på radiatorn.
 
K KjellTimell skrev:
Tycker det ser alldeles för glest ut.

Ta en kik här;
Vilket avstånd behöver jag mellan mina downlights / infällda spottar? (xcen.se)

Skall du ha en takdusch, så se till att inte en spot i närheten, för att undvika reflektionerna upp mot tak.
Det blir ingen takdusch, bara en vanlig duschstång på vänster kortvägg. Funderar på att kanske sätta en LED-list längs långväggen istället för två 3W-spots. Tänker att jag då också skärma av med t.ex. en 3cm hög alu-list så att man inte bländas.
 
G gavro skrev:
Det är i Bayern och alla badrum öppnas inåt där.
G gavro skrev:
Det är i Bayern och alla badrum öppnas inåt där.
Des siaht guad aus.

Akta bara för att sätta en downlight så att det skuggas illa av duschhuvudet. Det gjorde jag ;)
 
Såg för övrigt just att takspotten (7W) som jag satt längt till vänster sitter under snedtak (de streckade linjerna på första skissen i denna tråd) så det kommer ju inte funka. Får kanske flytta den till det sydvästra hörnet eller välja en vägglampa istället. Hmmm...inte helt enkelt med ljussättning. Och särskilt inte när Covid-19 omöjliggör att vara på plats och allt måste göra på telefon och email.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.