Tycker det är oerhört märkligt att det ens förekommer att man placerar rör felaktigt. Det är som att vi på operation skulle råka sy ihop tarmar fel eller glömma steriltvätt. Det finnns ju regler av en anledning, varför följs de inte?

fia_mstd fia_mstd skrev:
Tycker det är oerhört märkligt att det ens förekommer att man placerar rör felaktigt. Det är som att vi på operation skulle råka sy ihop tarmar fel eller glömma steriltvätt. Det finnns ju regler av en anledning, varför följs de inte?
Ja och det har aldrig hänt att folk dör i sjukvården på grund av misstag ???

T Polos skrev:
Ja och det har aldrig hänt att folk dör i sjukvården på grund av misstag ???
Eh, jo. Kanske dock inte i riktigt samma omfattning som man läser om felplacerade rör.Även om man tar hänsyn till antalet operationer/badrum. Och vi tar fullt ansvar för fel som uppkommer och försöker inte säga "det går nog bra ändå vår försäkring täcker inte att göra om det".

fia_mstd fia_mstd skrev:
Eh, jo. Kanske dock inte i riktigt samma omfattning som man läser om felplacerade rör.Även om man tar hänsyn till antalet operationer/badrum. Och vi tar fullt ansvar för fel som uppkommer och försöker inte säga "det går nog bra ändå vår försäkring täcker inte att göra om det".
Hur tar man fullt ansvar när någon dör ?

T Polos skrev:
Hur tar man fullt ansvar när någon dör ?
Nu försöker du flytta fokus från den verkliga frågan. Jan använde en liknelse. https://sv.wikipedia.org/wiki/Liknelse Då jag arbetar på operation är jag ungefär lika mycket hantverkare som min sambo är som lagar tåg. låt vara med olika utbildning. Vi har har faktiskt inte ihjäl folk särskilt ofta på operation, om alls. Är folk så pass sjuka att de är döende, så skär vi inte i dem.

Frågan. Om det finns en regel som säger "ett rör i ett badrum får sitta max XXmm från en vägg. Hur kan då en firma åka därifrån utan att kolla att de gjort rätt? Och sedan, då de faktiskt åkt därifrån trots att det är fel, neka till att rätta till saker "för att det inte ingår i deras försäkring"? Det är väl fortfarande de som gjort fel och i min värld gör man allt för att rätta till fel som begåtts.

fia_mstd fia_mstd skrev:
Nu försöker du flytta fokus från den verkliga frågan. Jan använde en liknelse. [länk] Då jag arbetar på operation är jag ungefär lika mycket hantverkare som min sambo är som lagar tåg. låt vara med olika utbildning. Vi har har faktiskt inte ihjäl folk särskilt ofta på operation, om alls. Är folk så pass sjuka att de är döende, så skär vi inte i dem.

Frågan. Om det finns en regel som säger "ett rör i ett badrum får sitta max XXmm från en vägg. Hur kan då en firma åka därifrån utan att kolla att de gjort rätt? Och sedan, då de faktiskt åkt därifrån trots att det är fel, neka till att rätta till saker "för att det inte ingår i deras försäkring"? Det är väl fortfarande de som gjort fel och i min värld gör man allt för att rätta till fel som begåtts.
Nu var det du dom flyttade fokus när du gämnför ett rör i byggbranchen mot vården.
Och det finns många anledningar till att rör hamnar fel och ibland vill man inte bygga om ett nytt badrum om det inte är ett allvarligt fel.
Sen är det tur att det inte är så ofta ni har ihjäl folk i vården.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.