Vad känner ni för tvättmaskin i kök

• Antal röster
    46
Så här står det i Säker Vatten:
"Tvättmaskin kan placeras i ett kök utan golvbrunn. I det fallet ska den vara placerad på ett vattentätt underlag med uppvikta kanter runt om. Under tvättmaskinen ska det finnas en fuktsensor som är kopplad till en läckagebrytare eller en vattenfelsbrytare alternativt ett översvämningsskydd och ett vattenlarm.
Undantaget gäller inte för några andra utrymmen än kök."

Länk:
https://www.sakervatten.se/branschregler/online2021/4/24

• Gilla
magnu och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
I en sommarstuga om det är platsbrist eller v/a inte enkelt finns någon annan stans, så kanske det funkar.
Men inte i min vanliga bostad. Vill inte ha tvättkaoset mitt i köket när jag lagar mat.

engs
Beror på utgångspunkt men alltid varit brydd när man ser det i GB. Tanken på att ha den i köket under småbarnsåren när den går dagligen…

Med lägenhet uppskattade jag faktiskt de gemensamma tvättstugorna, (sista innan villa fanns 3 med lite olika utrustning). Så att fixa en egen där var aldrig en tanke. Att ha 2-3 stora snabba tvättmaskiner så man kunde fixa tvätten i ett nafs, även om det blev ett väldigt springande i trappen just den dagen.

Nu, med bara en tvättmaskin plus barn, är det mer av ett oändligt sisofysarbete än ett kort projekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.