För att då röra till det lite så kan jag väl nämna att rgb signalen i en scartkontakt i stort sett är samma som en vga från en dator. Lite trollande med klockpulserna och en lämplig spänning på vissa pinnar och vipps så har man en VGA till scart och då har man fin bild. Klart enklast att göra med vissa ati kort

För att då röra till det lite så kan jag väl nämna att rgb signalen i en scartkontakt i stort sett är samma som en vga från en dator. Lite trollande med klockpulserna och en lämplig spänning på vissa pinnar och vipps så har man en VGA till scart och då har man fin bild. Klart enklast att göra med vissa ati kort
Och så länken ;D:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=49770

r.borgmaster skrev:
Det där får du gärna utveckla. Tänker du på XP Media Center Edition? Att skaffa en sådan ger en väl på inget sätt möjlighet att ha flera TV-apparater?
Visst utvecklar jag det. Om man nu glömmer teknikdravlet hit och dit så blir funktionen att en centralenhet (ex.vis datorn) klarar av att streama flera kanaler till valfria källor. Ex.vis musik, TV, egen film, bild. etc. Dock är min uppfattning att MS är i startstadiet fortfarande. Det lär dock ändra sig och flera olika leverantörer håller på med motsvarande lösningar. Det finns ju ingen standard men jag kan garantera att framtiden går mot centrala media"servrar" även i hemmen.

Om jag förstått det rätt finns det även betor på vanliga hifi-system system för hemmabio som kommer att hantera det också. Ex.vis Kenwoods sista system. Men fler och riktigt avancerade grejor skall vara på väg från flera leverantörer. Sony har det t e x som en stor grej i USA men säljer inte sitt system i Europa, tyvärr.

Problemet är inte att få bild eller ljud på olika källor, utan att kunna hantera avkodning och distribution av mediet. Det är ju varför en del inte gillar dreambox t ex även om det inte är olagligt på något sätt. (Förrän man avkodar med piratkort.) Det gör ju inte dreambox via cardsharing, utan distribuerar den avkodade källan till en ny, eller flera källor.

Men som sagt, det kommer även om tekniken är ny. För tidigt att investera i det om man inte är brutalt intresserad och tekniskt begåvad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.