elmont skrev:
Mins inte säkert men minst 20 år sedan blev 15,2mm 16 mm, 18,6mm 20mm, 22,5mm 25mm, 28,3mm 30mm, från avdelningen onödigt vetande ;)
Va! Men du sa ju att det var "längesedan"! :) :) Nej, då är det nog som jag misstänkte, dvs i de delarna av anläggningen som är från 60-talet så är det mycket 18mm rör. Kommer också ihåg just 15 och 18 från när jag som liten pilt gjorde leksakssvärd, gevär och jag vet inte allt utan att använda något annat än VP-rör, eltape och spik, eftersom jag hade obegränsad tillgång, nästan. :)

it-snubben skrev:
Man gick väl uppåt?
18 blev 20 ,15 blev 16?
Ja det är ju logiskt. Vet inte var jag fick "ner" ifrån. Som yngre tonåring lärde jag mig de gamla storlekarna, och de verkar sitta kvar... :)

elmont.....Om man ska vara petig..
Vad jag vet finns det inga 30mm-rör,inte hos våra grossister iaf (du menar 32mm va?) =)
En lite intressant "kabel i slang" för sammanhanget kan vara E1416568 (1st koax+2st cat5 i en 20 slang på 100m rulle),om man vill att det ska gå snabbt och e lite lat (som jag troligtvis kommer vara)..
Men det är knappast omdragbart,så man kanske ska kosta på sig ett tomrör till varje dosa typ E1402587 (20-slang med dragtråd)...
MVH/Baritz

Peta på ;) Jag har använt rätt mycket av den kabel du hänvisar till och rekommenderar den, att du i framtiden skulle ha behov av att byta ut den är nog ganska osannolikt, med extra rör blir det lite av hängslen och livrem

hehe...Här petas för fullt =)
Låter bra,ska till å dra el i huset om några veckor..Har själv aldrig använt den,men det blir nog så...

Kom ihåg att sätta två dosor bara, för de integrerade antenn- och datauttagen som finns är inget vidare. Alltså, separata dosor dikt an varandra eller med slang emellan.

Håller med helt en dosa för antenn och en dosa för Rj45, "allt i ett locken" är ingen höjdare att jobba med det blir lite nog så fullt i dosan och det spänner och bryter.

Jepp...Precis vad jag tänkt,kombiram..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.