Hmmm
Gick det inte att ladda upp?
Kan tillägga att kallvattenröret är borta. Inga spår.
Nytt försök med bilder.
Hand håller en bit av trälist mot ett mönstrat golv, vinkeln visar listens profil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med en dörröppning där karmen fixeras med tvingar, golvet fullt med byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En spackelspade på en blå spackelhink och en triangelformad slipmaskin på ett dammigt betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Öppen dörrkarm med synlig isolering och kablage, strömbrytare på betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var lite nervigt att borra hål i karm och vägg. Hur sjutton skulle det bli rakt?
Vi valde att göra fast karmen på 4 + 4 ställen eftersom den varit skev. Men vad hjälper det om hålen inte går rakt in i väggen? Jag trixade med olika borrbyten osv för att kunna hålla en så rak linje som möjligt....
Vattenpasset säger att det är så gott som helt rakt och dörren svänger som den ska. Vilken lättnad.
Ett aber var att ena karmskruven inte gick att få in. Jag har inte fixat det än, men har frågat lite om det i ett delforum här på sidan. Ännu en sak som går att skjuta upp till "sen".
Enligt mitt sätt att se det så blev det mer rätt än fel med den här dörrisättningen. :p

Tror att jag i nästa steg ska gjuta under dörrkarmen (och lite under min byggda bänk).
 
  • Oavslutat rum, vit dörr, gipsvägg, brun handtag, kablar, byggbråte, arbetsmaterial på golvet, renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag har faktiskt gjort lite där nere sen sist...

Jag har gjutit under dörrkarmen och under min "bänk". Bänken är dessutom färdigbyggd. Den behöver bara lite fix inför våtrumsskiktet som ska på "sen".

Jag har putsat och slipat på väggar och på tak i omgångar. Lite i taget. Det är trist och jag blir osäker på hur bra det blir och känner att jag är väldigt ineffektiv.

Sedan hoppade jag på att lägga klinker i tvättstugan. Jag var lite sugen på att göra något som gav synliga resultat och som gjorde att jag kunde bedöma hur duktig jag kunde bli och om jag skulle upptäcka något som skulle göra att jag behövde planera om hur det ska bli. Tvättstugan är inte lita "viktig" som rummet med badkar. Det kan bli lite mer fel och ojämnheter där. (Går ju dessutom att bräcka loss om det blir alltför fel - inget tätskikt att skada.)
Mörk kaklad golv med ett svart kabel på över ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakelplattor, byggplats, golvinstallation, grått och vitt, hinkar, verktyg, renovering pågår, rör i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvbrunnen kom inte på helt perfekt plats men kommer inte att vara så synlig.

Jag gjorde färre och färre fel och kommer nog att våga lägga golvet även inne i badkarsrummet.

Kaklingen av väggarna var svårare. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att få en jämnare yta. Hade en hantverkare gjort detta hade jag undrat om han varit helt nykter. Jag blir dock efterhand bättre på detta också. För mig är knepet att smörja på en del fix även på baksidan av plattorna. Då har jag lite mer utrymme att justera och fixa. Jag har också börjat blöta ner kakelplattorna inför kaklingen. Inbillar mig att även detta gör det lite mer långsamt och kontrollerbart.
Vitt kakel på vägg, med avskalad färg ovanför, dålig belysning, renoveringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har försökt att bita ihop och putsa och slipa lite väggar inne i tvättstugan. Belöningen har varit att få provmåla med lite olika kulörer på väggarna....
Renovering, vägg med ojämnt spackel, delvis målad, byggprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag funderar lite på varför elektrikern velat ha uttagen till torktumlare och tvättmaskin bakom just dessa och inte strax bredvid... Om de är lite bredvid borde man kunna skjuta maskinerna lite längre mot väggen och spara lite utrymme.... Hmmm.
Sliten betongvägg och tak med rörände och graffiti. Otydlig belysning och suddigt foto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödlaserlinje på vägg med skrovlig yta, markerar genomgång, byggnadsinspektion eller installationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.