Nybyggd träterrass med överliggare på räcket, vid ett tegelhus, omgiven av en gräsmatta och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart
Överliggaren är 170*45 och fungerar utmärkt som avställningsyta för...

Redigerat:
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Rejält!

ullberg
  • Gilla
L-E
  • Laddar…
Kan man få en närbild på där räckets stolpar går ner i trallen? Riktigt snyggt och rejält!

Ok efter helgen

Trätrappsteg och stolpfäste i en trädgård, med fokus på konstruktion och montering av skruvar.
Skapa konto
Närbild av en trätrappa till en veranda med detalj av stolpe och trappstegsmontering.
Skapa konto
Närbild av en hörndetalj på en träterrass med synliga skruvar och träbjälkar.
Skapa konto
Närbild av en hörndetalj på en träterrass med synliga skruvar och träbjälkar.
Skapa konto

• Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt!

D09
Hej L-E

Ser att monterat din trall utåt från huset.

Dum fråga men var det estetiskt, ekonomiskt eller fördelaktigast konstruktionsmässigt?

Anledningen till min fråga är att jag håller på och planerar altan och ska snart köpa hem virke. Men har planerat att montera trallen längs med huset och förflytta skarven etc

Det är ju en klar fördel att alltid ha samma längd och slippa kapa trallen vilket får mig att fundera på om jag tänkt rätt :thinking:

( jag ska bygga 13X5,4 som nästa sommar ska breddas ytterligare 3-4 meter )

PS. Riktigt snyggt arbete.

Hej,
tyckte att det blev snyggast med trallen perpendikulärt väggen och som grädde på moset blir det minimalt med skarvar.

Om altanen är stor blir det snyggare om trallen är av den större varianten enligt mitt förmenande.

Skruv till grov trall.

https://www.spax.com/de/handwerker/...tahl-rostfrei/spax-specials/spax-weg-und-steg
dyr som knark i Sverige men går väl hitta till hyfsade priser i Tyskland.

Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tack för bilderna på stolparna! Riktigt snyggt i hörnet där!

J JkimLssn skrev:
Tack för bilderna på stolparna! Riktigt snyggt i hörnet där!
Tackar

L L-E skrev:
Hej,
tyckte att det blev snyggast med trallen perpendikulärt väggen och som grädde på moset blir det minimalt med skarvar.

Om altanen är stor blir det snyggare om trallen är av den större varianten enligt mitt förmenande.

Skruv till grov trall.

[länk]
dyr som knark i Sverige men går väl hitta till hyfsade priser i Tyskland.
Ser ut som skruvar som finns på Hornbach, kommer inte ihåg priset, vad kostar dom i tyskland och vilken dimension är lämplig?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Ser ut som skruvar som finns på Hornbach, kommer inte ihåg priset, vad kostar dom i tyskland och vilken dimension är lämplig?

Den dimension som jag vet om är 120 mm lång och 8 mm i diameter detta gäller alltså för den variant som är tänkt för Boardwalk's.

En snygg synlig variant är tellerkopf skruven oxå från spax

Priset i Tyskland var väl hälften mot de svenska priserna om jag minns rätt har dock inga absolutbelopp.

Redigerat:
Beijers sumobrottare kan säkert hoppa hopprep på altanen :)

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.