Vi har betämt oss för att bygga Trivsel (arkitektens skiss) 536. Vi har fått ett pris på 2,15 milj nyckelfärdigt, totalentreprenad. (exkl tomt)

då ska allting som finns på bilden ingå, putsad fasad
samt hög standard.

Jag vill gärna komma i kontakt med andra som har erfarenhet av detta hus. Allting emottages tacksamt.

Daniel



 
Vilka tillval har ni gjort när ni säger hög standard?

Priset är det inkl markarbete och verkligen allt utom tomten?, det låter som ett bra pris. Vet du hur mycket av det som var markarbete?

Håller på med trivselhus själva men inget av deras kataloghus

//
Magnus o Johanna
 

Vi har fått ungefär samma pris. Då ingår:

golvvärme i hela nedervåningen samt i badrummet ovan.
15mm parkett överallt. klinker/kakel i båda badrummen samt klinker tvättrummet. Putsad fasad, samt bastu.
burspråk, balkongen samt takkupan ingår i grundpriset.

vi bygger i skåne
 
Jag har fått reda på sådan information att jag personligen aldrig skulle bygga med Trivselhus, i synnerhet inte i Skåne med Malmökontoret som ansvarigt.

Men valet och smaken är som baken....

Lycka till!! :)



 
huuva låter tråkigt, jag bygger nog inte heller trivsel, men de gör snygga hus....
 
Familjen_Bygg skrev:
Jag har fått reda på sådan information att jag personligen aldrig skulle bygga med Trivselhus, i synnerhet inte i Skåne med Malmökontoret som ansvarigt.

Men valet och smaken är som baken....
Jag har sagt det tidigare här på forumet: Malmö/Helsingborgs kontoret har haft stora problem, de har växt för fort och organisationen har inte hunnit med. Anledningen till att jag vet är att vår byggtekniker från Stockholms kontoret har börjat i Malmö 1 september för att hjälpa dem att få ordning på allt strul. Han är oerhört proffsig och bra och ställer upp till 200% så jag skulle inte tveka att bygga i detta området!
 
Problemen med Trivselhus sträcker sig längre än bara till Malmökontoret; det sträcker sig ända upp i företagets ledning.

Jag undviker problem = jag undviker Trivselhus; det finns så många andra företag som skapar trivsel.

Till den som inte beaktar mina synpunkter kan jag bara framföra: Lycka till !!!
 
Familjen_Bygg skrev:
Problemen med Trivselhus sträcker sig längre än bara till Malmökontoret; det sträcker sig ända upp i företagets ledning.

Jag undviker problem = jag undviker Trivselhus; det finns så många andra företag som skapar trivsel.

Till den som inte beaktar mina synpunkter kan jag bara framföra: Lycka till !!!
Synd att du har så dålig erfarenhet... har du byggt med dem, eller? Vi har bara positivt att säga...
 
Jag har haft turen att inte bygga med Trivselhus. Var på väg men informationen från andra som har byggt med dem och det jag fick reda på om Malmökontoret och företaget centralt gjorde mig förskräckt. Är inte så händig eller rik att jag kan bortse från informationen.
 
Din erfarenhet hade kanske varit annorlunda OM du byggt med dem, vad vet jag. Eftersom vårt område är en stor byggplats och 5 stora husföretag finns representerade "hör" man mycket skit från olika håll gällande de olika företagen. Men det är inte saker vi upplevt och bara sånt man hör... Så ibland får man skita i skvaller och bilda sin egen åsikt byggd på fakta (usch vad jag lät formell där...) Vår erfarenhet av Trivselhus är att de inte är sämre än någon annan OCh att de ställt upp på oss fullt ut. Vi har haft stora problem med elektrikern (som nu är anmäld till Elsäkerhetsverket) och vår snickare. TH har tagit sitt ansvar och lite till för att vi i slutändan ska vara nöjda. Det kan säkert ses som att "köpa" sitt goda anseende men vi har sluppit strul och det är vi glada över.
Så till alla som tänker bygga med Trivselhus: Det kommer att bli toppen!
 
Vet inte var du har byggt.

Bra att du är nöjd med ditt val av husleverantör, i min värld tycker jag att detta skulle vara det minsta kravet man kan ställa.

Ville bara hissa varningsflagg för Trivselhus utifrån den information som jag har. Sen kan man ju alltid föra en diskussion om information är trovärdig eller ej. Jag har i alla fall varit i direktkontakter med företagsledningen för Trivselhus; går nog inte att få trovärdigare uppgifter än så.

Sammanfattningsvis: Lycka till alla som bygger med Trivselhus, jag gör det inte.

 
Familjen_Bygg skrev:
Till den som inte beaktar mina synpunkter kan jag bara framföra: Lycka till !!!
Och du tycker att man ska undvika TH bara för att du säger det!!! Beakta dina synpunkter som levereras utan någon som helst förklaring!! Det minsta man kan begära är en hänvisning till en saklig redovisning och inte en massa skitsnack!
 
Jag vill göra er uppmärksamma på att det enligt svensk lag är förbjudet att publicera kränkande information om enskilda individer. Var därför särskilt noggranna med att bara tala om företaget och inte individerna när ni berättar om negativa upplevelser av olika företag.

Marléne
Inte för någon - inte ens dig, Framerate - riskerar jag att bryta mot svensk lag.

Att jag undviker Trivselhus beror på vad jag vet. Om någon annan tycker TH är så bra att de vill bygga med dem så kanske mina varningsord - lämnade i all välmening - åtminstone får denne att granska företaget hårdare och vänder på en och annan sten som annars kunde skapa problem för honom. Jag har förståelse för att en och annan kan tycka det är skitsnack när någon kritiserar dennes val eftersom han har inte haft problem med TH. Men visst, det är ju helt OK ifall så vore fallet med alla, men så är det inte och därför hissar jag varningens flagg för att sänka antalet missnöjda kunder, vilka ytterst är medlemmar i denna förträffliga forumsite där ordet är fritt, även ditt Framerate.  ;)
 
Familjen_Bygg skrev:
Inte för någon - inte ens dig, Framerate - riskerar jag att bryta mot svensk lag.

Att jag undviker Trivselhus beror på vad jag vet. Om någon annan tycker TH är så bra att de vill bygga med dem så kanske mina varningsord - lämnade i all välmening - åtminstone får denne att granska företaget hårdare och vänder på en och annan sten som annars kunde skapa problem för honom. Jag har förståelse för att en och annan kan tycka det är skitsnack när någon kritiserar dennes val eftersom han har inte haft problem med TH. Men visst, det är ju helt OK ifall så vore fallet med alla, men så är det inte och därför hissar jag varningens flagg för att sänka antalet missnöjda kunder, vilka ytterst är medlemmar i denna förträffliga forumsite där ordet är fritt, även ditt Framerate.  ;)
i denna tråd har inga individuella namn uppkommit om inte TH är nån person och inte hus. Pekpinnar är så roliga-INTE!!! Hör du det forummaster?
 
Familjen_Bygg skrev:
Ville bara hissa varningsflagg för Trivselhus utifrån den information som jag har. Sen kan man ju alltid föra en diskussion om information är trovärdig eller ej. Jag har i alla fall varit i direktkontakter med företagsledningen för Trivselhus; går nog inte att få trovärdigare uppgifter än så.

Sammanfattningsvis: Lycka till alla som bygger med Trivselhus, jag gör det inte.
Innan den här tråden spårar ur ;), till "Familjen Bygg": går det verkligen inte att delge presumtiva TH:byggare den information du besitter i lite allmänna ordalag, dvs. utan att namnge enskilda personer och utan att bryta mot svensk lag??

Det låter ju som att du själv tycker att den information du har kan vara av största vikt för de som tänker bygga med det företaget, så lite mer än du skrivit hittills borde du väl ändå kunna berätta, om någon på allvar ska fundera på att göra en "kovändning" i nåt så stort som ett husbyggarprojekt :-/

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.