187 276 läst · 847 svar
187k läst
847 svar
Trender som daterar huset
Vad tror ni om tiny house på hjul? Det är väldigt kul! Massor av entusiaster, säkert skoj att bygga... men så mycket 2020. Kommer detta sätt att bo öka och öka som protest mot jättevräkiga villor med biosalong, eller kommer de att stå och ruttna som glorifierade, mindre mobila husvagnar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att domen kommer bli hård över alla dessa trånga små lägenheter som byggs med öppen planlösning och kostar alldeles för mycket. Har kollegor som har betalat över tre miljoner för nån tre på 70 kvm och båda ska jobba hemifrån med ungar som inte får gå till dagis för att de blir snoriga när det är kallt ute. Barnrum som det knappt går in en säng i. Kakel och väggfärg tänker jag byts vid renovering, men för liten bostad är svårt att fixa. Sen tänker jag riskkonstruktioner och framförallt när man tummar på brandsäkerhet genom att välja billigare lösningar.
För att inte tala om hur tätt husen står. Inga gårdar och inga mellanrum mellan husen.S Sackaros skrev:Jag tror att domen kommer bli hård över alla dessa trånga små lägenheter som byggs med öppen planlösning och kostar alldeles för mycket. Har kollegor som har betalat över tre miljoner för nån tre på 70 kvm och båda ska jobba hemifrån med ungar som inte får gå till dagis för att de blir snoriga när det är kallt ute. Barnrum som det knappt går in en säng i. Kakel och väggfärg tänker jag byts vid renovering, men för liten bostad är svårt att fixa. Sen tänker jag riskkonstruktioner och framförallt när man tummar på brandsäkerhet genom att välja billigare lösningar.
Jag tror att det kommer att påverka människor negativt. Stress-syndrom för att vi packar ihop folk för tätt.
Jag avskyr faktiskt att planera bostadsområden. Tätt, tätt, buller, massor med yta som inte är för folk (parkering), så liten gård som bara är möjligt. Var ska folk vara när de vill / behöver vara ifred? Var ska de få återhämtning?
Håller helt med, något jag ogillar också är en massa likadana hus på rad, men det har man ju hållit på med länge..Jiji skrev:För att inte tala om hur tätt husen står. Inga gårdar och inga mellanrum mellan husen.
Jag tror att det kommer att påverka människor negativt. Stress-syndrom för att vi packar ihop folk för tätt.
Jag avskyr faktiskt att planera bostadsområden. Tätt, tätt, buller, massor med yta som inte är för folk (parkering), så liten gård som bara är möjligt. Var ska folk vara när de vill / behöver vara ifred? Var ska de få återhämtning?
ja,storadäck/altaner som ser ut som pråmar. affärsmöjlighet när allt ska rivas och det gröna virket ska hanterasfgo skrev:
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 745 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 745 inlägg
Måste varit bra ventilation i den lägenheten dåJiji skrev:
Jag har faktiskt varit med och byggt ett antal hus ritade av Erskine, ditt exempel visar väl den något mera "flummiga sidan av honom, men dom husen jag byggde var inga fiktiva visningshus utan verkliga hus. Måste säga att jag var djupt imponerad av hans sätt att rita hus, många snygga praktiska lösningar dessutom.
Hade dessutom förmånen att få träffa honom personligen några gånger, han kollade alltid upp att husen blev som han hade tänkt
Jag tror att det blev dörr sen när det blev en riktigt lägenhet.Mats-S skrev:Måste varit bra ventilation i den lägenheten då
Jag har faktiskt varit med och byggt ett antal hus ritade av Erskine, ditt exempel visar väl den något mera "flummiga sidan av honom, men dom husen jag byggde var inga fiktiva visningshus utan verkliga hus. Måste säga att jag var djupt imponerad av hans sätt att rita hus, många snygga praktiska lösningar dessutom.
Hade dessutom förmånen att få träffa honom personligen några gånger, han kollade alltid upp att husen blev som han hade tänkt