O Ossian K Olsson skrev:
Det går ju liksom inte att komma ifrån att människor kommer att behöva bo även i framtiden. Tror elpriserna och inflationen kommer frigöra en hel del villor närmsta tiden pga högre boendekostnader som drabbar "äldre". Dessa behöver också bo någonstans sedan och kommer då troligtvis köpa lägenheter. Många yngre kommer tvingas inse att de måste lägga en högre procentandel av sin lön på boende om de ska kunna byta boende och således acceptera högre priser, marknaden kommer att komma i balans.

För er som tycker det är hemskt att vi har lånat mycket i Sverige kan ju jämföra med Tyskland som lånar mycket mindre, anledningen heter hyresrätt. Frågan är ju bara om det blir bättre av att bo i hyresrätter för att få nere lånen?
Det roliga är att tyskarna liggeri botten vad gäller förmögenhet i europa. De är inget föregångsexempel.

De verkar vara ett folk med få fasta tillgångar och sparande. De är inte fattiga men de lever på resultaträknignen och inte balansräkningen. Och kassaflödet visar runt nollan över året.

• Gilla
hansan och 1 till
  • Laddar…
H
Appendix Appendix skrev:
Utan objekt inga affärer.

De vill såklart få igång en försäljning så de iaf har en chans få in pengar

Det har inget att göra med om det går upp eller ner. De jagar objekt här ute med.

Absolut, utan lön ingen mat på bordet gäller ju oss alla.
Vi har inte fått frågan om lägga ut den på hemmet utan om vi är intresserade av några utvalda kommer hit och kollar. Samt prisbilden är nästan en halv miljon högre än vad de trodde i höstas. Fortfarande inte i samma nivå som för drygt ett år sedan dock. Tyvärr, men sånt är livet.

Man ska tänka på att priserna idag är på samma nivå som för två år sedan.

De som har köpt dyrt och tagit stora lån under en topp-period unde dessa två år och nu absolut måste sälja är det ju lite synd om. Men så extremt många av Sveriges medborgare med ägt boende kan de inte röra sig om.

Värre är energipriserna!

Huddingebo Huddingebo skrev:
Man ska tänka på att priserna idag är på samma nivå som för två år sedan.

De som har köpt dyrt och tagit stora lån under en topp-period unde dessa två år och nu absolut måste sälja är det ju lite synd om. Men så extremt många av Sveriges medborgare med ägt boende kan de inte röra sig om.

Värre är energipriserna!
på samma nivå som 2015 om man kollar statistik. Den på valueguard som mäklarna förbjöd

O
Appendix Appendix skrev:
på samma nivå som 2015 om man kollar statistik. Den på valueguard som mäklarna förbjöd
Nej, du måste ha fel här. Gör jag en koll på liknande lägenheter jag tittade på 2015 ligger dessa 500-1000 tkr högre i pris idag än då.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Nej, du måste ha fel här. Gör jag en koll på liknande lägenheter jag tittade på 2015 ligger dessa 500-1000 tkr högre i pris idag än då.
Skönt att Valueguard har ett lite bredare perspektiv än ett områden mellan Hofors och Gävle då..

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
Så bra med en objektiv analys från mäklarna. :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.