5 060 läst · 23 svar
5k läst
23 svar
Tre lyxiga timmerhus i fjällen
Michael Schumacher kommer aldrig mer åka skidornino skrev:
Ojo, det är bara att spänna på sig skidorna och staka sig iväg till Lindvallen och på hemvägen skida över fjället till sälenstugan och åka ner och över vägen och vidare ner 😄. Så gjorde iaf vi så långt till backarna håller jag inte med om och det finns utmärkt nattbelyst längdspår. Men jag vet inte om du tänker på området som ligger bakom skogen med längdspåret och som skiljer dessa områden. Där vi bodde var det stora gamla fastigheter med varierande hus i storlek och utförande. Längst upp på vägen ligger ett hyrstugeområde, där kontainern vi slängde sopor i. Vårat var ett väldigt välisolerat timmerhus med kakelplattor på taket, vackra kurbitsmålningar och en stor altan flödandes av sol.A atomlab skrev:Hus nr 3 är ju från 96. Det är dock väldigt få hus iaf uppe i Sälen som är över 200kvm. Skulle säga att nästan alla runt där jag har hus är under 200 och så det är ett mer nytänk att bygga så stora hus då vi bor i ett "gammalt" område.
Runt Lindvallen ligger det ett gäng stora hus men enligt mig ligger helt värdelöst. Långt till backen även fast man ser den. Långt till skoter och skidspår och inget söderläge. Det är ju generelt något som kommer på alla nyare hus. Som huset för 21mil i reportaget. Det ligger ju 30m från stora huvudvägen. Och där emellan ligger en stor skoterled och man kan dessutom inte ta sig till backen utan att sätta sig i bilen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovera gammalt timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Stålbalk i gammalt timmerhus - Nedböjning och dimensioning.
Byggmaterial & Byggteknik -
strömbrytare belysning i gammalt timmerhus
El -
Höjning av takhöjd i timmerhus – erfarenheter av H-balk som lösning?
Lösvirke & Timmerhus -
Byta syllstockar på gammalt timmerhus
Lösvirke & Timmerhus