A
M MJMF skrev:
Ok tack ska prova. Hur återställer man motorskyddet? Har tryckt på resetknappen.
Då lyser den orange en stund sedan slår den av o slocknar
då har troligen pumpen gjort sitt
 
M MJMF skrev:
Antar att jag ska trycka på fyrkanten med all el på?
Vred av kontaktorn till 0 och lyfte av kåpan.
Är det den blåa fyrkanten?
J jonaserik skrev:
Jepp och ta en skruvmejsel och tryck in mitten. Det med tryckvakten tar vi efter provet. Troligtvis kommer tanken att fyllas på och Radoneringen börjar, se till att ha locket på tanken påsatt, det kan bli sprut och vattendimma som kommer ut.
Det hände först inget när jag tryckte på fyrkanten, men sedan monterade jag tillbaka kåpan och vred 0-1 igen och då hoppad allt igång. Radonetten fylldes upp och trycksteömbrytaren bröt vid 4,5 ca, så hoppas det funkar nu, det märker jag när trycket blir lågt igen. Stort tack!
 
  • Elkontaktor med avlyft kåpa och den blåa fyrkanten pekad som en del i en diskussionstråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MJMF skrev:
Vred av kontaktorn till 0 och lyfte av kåpan.
Är det den blåa fyrkanten?


Det hände först inget när jag tryckte på fyrkanten, men sedan monterade jag tillbaka kåpan och vred 0-1 igen och då hoppad allt igång. Radonetten fylldes upp och trycksteömbrytaren bröt vid 4,5 ca, så hoppas det funkar nu, det märker jag när trycket blir lågt igen. Stort tack!
Jepp mSK löst ut och det kan beror på lite olika orskaker. Det med 0 -1 är för att stänga av pumpen så den inte går. Så 1 ska den stå på. Får se nu vad som händer och du vet lite mer om hur en del saker fungerar.
Härligt att höra att det blev drift igen på vattnet.

Glad fortsättning på Påsken nu.

Sen det med Elektroluxaren kommer med skratt på ett inlägg, när hen inte begriper något om Radonet är förståligt.
Att då ytterligare komma med att pumpen gjort sitt är ytterligare en bekräftelse på okunskap i pumpautomatik och förvilla en TS med att nu blev det dyrt. Har man inte kunskap så ska man inte ironisera andras inlägg och framför allt hålla sig borta från dessa ämnen, samt hålla sig på köksmakiners nivå.
 
J jonaserik skrev:
Jepp mSK löst ut och det kan beror på lite olika orskaker. Det med 0 -1 är för att stänga av pumpen så den inte går. Så 1 ska den stå på. Får se nu vad som händer och du vet lite mer om hur en del saker fungerar.
Härligt att höra att det blev drift igen på vattnet.

Glad fortsättning på Påsken nu.

Sen det med Elektroluxaren kommer med skratt på ett inlägg, när hen inte begriper något om Radonet är förståligt.
Att då ytterligare komma med att pumpen gjort sitt är ytterligare en bekräftelse på okunskap i pumpautomatik och förvilla en TS med att nu blev det dyrt. Har man inte kunskap så ska man inte ironisera andras inlägg och framför allt hålla sig borta från dessa ämnen, samt hålla sig på köksmakiners nivå.
Stort tack för hjälp!! Är ute på ö långt från fastlandet så guld värt. Framförallt att veta att pumpen verkar fungera.
 
M MJMF skrev:
Stort tack för hjälp!! Är ute på ö långt från fastlandet så guld värt. Framförallt att veta att pumpen verkar fungera.
PS När ni åker hem ska ni stänga av allt som har med vatten att göra, skulle det bli en läcka eller på annat sätt bli fel. Så kan det bli många m3 i huset. Sommarstugor ska aldrig ha vatten i gång när man är borta från det.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.