Min sambo som är liten och nätt drog själv upp justersågen på 320 kg för en trappa, med hjälp av storskotet till segelbåten. Lätt som en plätt med en utväxling på 8 gånger (har jag för mig att det är). Men med en 90-graders sväng i trappan kan det bli klurigt med den lösningen.

På många kassaskåp kan man lyfta av dörren, då blir dom ganska många kilo lättare.

Nimajneb skrev:
Har även väntat med omslipning av trappen tills detta jobba är gjort.... (o då har man ju anledning att köpa en Rotex90 samt kanske en lackfräs :D )
Men i går läste jag ett inlägg där du skrev att du har en lackfräs som du är toknöjd med!?

thomasx skrev:
Men i går läste jag ett inlägg där du skrev att du har en lackfräs som du är toknöjd med!?
Mycket hinner hända på ett år :)

Vilket betyder att kassaskåpet kom ner med vanlig kärra o 3pers som höll emot o styrde.
Lackfräs o rotex 90 införskaffade.

Jahaja, det var visst en gammal tråd detta :)

Lite kul är det ju när gamla trådar poppar upp där man har haft sina funderingar som sedan faktisk realiserats.

On topic, anledningen till att jag valde bort trappkärran var just att jag inte tror den skulle fixat 90graders svängen mitt i trappen.

Är också på jakt efter en tarppkärra. Är den på Jula bra? Är det bättre med en vanlig kärra, hjälper tre hjulpar istället för ett par?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.