A AG A skrev:
Men snälla du. TS har för avsikt att köra hem några skivor med cellplast. Totala vikten kanske ligger på ca 30kg. Dessutom på en väldigt stor volym. Även de tunnaste spännband som går att hitta i affären lär hålla med råge. Det stora problemet kommer inte ens vara en kollision, utan risken är störst att vinden får tag i dem.
Vart någonstans står det att jag oroar mig över spännbanden, jag informerade bara om va ett spännband kan klara av då ts inte hade vidare koll och då kanske det inte är lägligt att lasta metervis med lättflyktigt material på taket. :p
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vart någonstans står det att jag oroar mig över spännbanden, jag informerade bara om va ett spännband kan klara av då ts inte hade vidare koll och då kanske det inte är lägligt att lasta metervis med lättflyktigt material på taket. :p
Så nu har jag ingen vidare koll? Jag frågade bara vad som var mest lämpligt…
 
  • Ledsen
Sernando
  • Laddar…
J JF. skrev:
Så nu har jag ingen vidare koll? Jag frågade bara vad som var mest lämpligt…
Och det indikerar?
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Och det indikerar?
Ditt alias indikerar en del med 🙈
 
J JF. skrev:
Ditt alias indikerar en del med 🙈
Jag har inga problem med det serru
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vart någonstans står det att jag oroar mig över spännbanden, jag informerade bara om va ett spännband kan klara av då ts inte hade vidare koll och då kanske det inte är lägligt att lasta metervis med lättflyktigt material på taket. :p
Jag kan iallafall inte tolka inägget nedan på annat sätt än att du oroar dig för hållbarheten på TS spännband. Du verkar tro att 500kg är det minsta. Annars får man tydligen beställa hemkörning. Med tanke på andra inlägg, så tycks jag inte heller vara ensam om den tolkningen
Tokslut Tokslut skrev:
Vad är remmarna specade till? Kanske bättre om du beställer hemkörning ;)

500kg har dessa som var först i googlesök

[länk]
 
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag kan iallafall inte tolka inägget nedan på annat sätt än att du oroar dig för hållbarheten på TS spännband. Du verkar tro att 500kg är det minsta. Annars får man tydligen beställa hemkörning. Med tanke på andra inlägg, så tycks jag inte heller vara ensam om den tolkningen
om du lyckades läsa om de 500kg jag skrev så borde du klarat av att läsa orden efter också så skulle du slippa tro att jag tror saker 🤯
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.