Nix skrev:
960 kronor faktiskt...
Har precis ringt och kollat.

Om du säger att jag behöver 100, så är det 155 VA som gäller på clasan.
Och den kostar 495.

Så det är i alla fall halva priset...
Men det lutar nog ändå åt det dyrare alternativet.
Mindre som kan paja helt enkelt...
Jag tror du kommer att uppskatta värdet av den extra femhundringen framöver.
Jag är lite tveksam till att den lilla 55VA kommer gilla att driva laddaren i längden, risken är att den blir ganska varm osv. Hur tänker du ha laddaren, alltid uppställd på ett torrt och fint arbetsbord, eller ta med den ut i gräset, stå på golvet i slipdamm och sågspån etc? För stationärt bruk i bra miljö funkar säkert trafo, men för mobilt bruk är det inget vidare.

Mr_T skrev:
Jag tror du kommer att uppskatta värdet av den extra femhundringen framöver.
Jag är lite tveksam till att den lilla 55VA kommer gilla att driva laddaren i längden, risken är att den blir ganska varm osv. Hur tänker du ha laddaren, alltid uppställd på ett torrt och fint arbetsbord, eller ta med den ut i gräset, stå på golvet i slipdamm och sågspån etc? För stationärt bruk i bra miljö funkar säkert trafo, men för mobilt bruk är det inget vidare.
Nej, jag inser ju det också.
Och hur mycket jag än sitter här och säger att "det är klart att jag skall ha den ståendes horisontellt på ett bord, i en egen liten fin låda, med en kylfläkt bredvid" så vet ju både du och jag att den strax ligger där bredvid mig. Mitt i slipdammet.
Så det blir en ny laddare.

Thanx-a-bunch för hjälpen.

Ursäkta en kanske väldigt dum fråga men har du kollat så att ladaren inte är multispänningskapabel ?

Laddaren till min blå-gröna pryl klarar både 110 och 230. Hertztalet tror jag vi kan strunta totalt i då batterier onekligen är likström

Jag tror också den klarar 110-240 v 50/60Hz.... Den är garanterat byggd kring en DC/DC omvandlare (ingen använder riktiga trafos idag, både dyrt och tungt...) och de brukar inte vara så kinkiga.
Men vänta och se vad som står på baksidan innan du springer iväg och handlar.

Var beställer du dina gulsvarta verktyg från USA ?

Kan du inte hitta någon billig begangnad skruvdragare som är helt slut, laddaren bordeju hålla länge.
Passar inte Black o nånting laddare på Dewalt? har fått för mig det.
MVH
Gustav

Antar att du menar Caterpillar.. dom är gulsvarta ;)...

Caterpillar går ju på 380volt ;D

nää men disel och blyfot

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.