Jag har en Avant minilastmaskin, midjestyrd med hydrostatdrift som väldigt varmt kan rekommenderas.
Det är bland det bästa köp jag nånsin gjort trots att den kostade som en ny ordinär småbil, men vad gör man när man ska envisas med att bo på landet trots att kroppen börjar säga ifrån? Det finns över hundra redskap att köpa till men är man det minsta händig så kan man yxa till redskap själv för dom är ganska dyra.
Det är bland det bästa köp jag nånsin gjort trots att den kostade som en ny ordinär småbil, men vad gör man när man ska envisas med att bo på landet trots att kroppen börjar säga ifrån? Det finns över hundra redskap att köpa till men är man det minsta händig så kan man yxa till redskap själv för dom är ganska dyra.
Är det inte kallt att sitta på avanten i snöyran, trots dina varma rekommendationer ;-)Vedeldarn skrev:Jag har en Avant minilastmaskin, midjestyrd med hydrostatdrift som väldigt varmt kan rekommenderas.
Det är inte ett dugg kallt bara man är rätt klädd, Itab har rejäla polaroveraller och helt suveräna stövlar "Muck boots" och fryser man i dom är man antagligen på väg att dö, men då kvittar det väl med snöskottningen. Då blir det stärbhusets problem.
Jag har arbetat med reparationer på lantbruksmaskiner och skogsmaskiner, ibland ute på gårdarna i dragiga, kalla uthus och ibland utomhus så jag har lite svårt med värmecirkulationen i fötter och händer efter alla övningar men med dagens moderna kläder är det inga som helst problem att sitta "utomhus" och köra.
Då är det större problem att sitta i en igenimmad hytt och försöka att inte ta med sig postlådor och verandaräcken när man inte ser ett dugg.
Jag har arbetat med reparationer på lantbruksmaskiner och skogsmaskiner, ibland ute på gårdarna i dragiga, kalla uthus och ibland utomhus så jag har lite svårt med värmecirkulationen i fötter och händer efter alla övningar men med dagens moderna kläder är det inga som helst problem att sitta "utomhus" och köra.
Då är det större problem att sitta i en igenimmad hytt och försöka att inte ta med sig postlådor och verandaräcken när man inte ser ett dugg.
Håller med Vedeldarn,ITAB har många bra kläder mm,detta är väl våras svar på Armani ;D Våran Deutz immar igen totalt även med Ebersprächern på fullt blås,bara att öppna dörrarna och bylta på sig.Om Gud och Liemannen vill, hoppas vi på ett traktorgarage nån gång i framtiden.Men man får vara glad det finns hytt,brorsan får "gräva" fram BM 36:an varje gång och placera arslet på stålsitsen men han säger att man ser iallafall bra vart postlådor mm är
Bra kläder är ju a och o.
Jag håller fullständigt med Galento om Deutz, en bra traktor för övrigt men helrutten värme och när halva vintern har gått kan man ge sig den på att Ebersprächern har koxat ihop och lägger av. Dom är inte roliga att demontera och sota. Östtysk hemslöjd du vet.
Klicka här för att svara