A
D Dnilsson81 skrev:
jag har ju haft betong plattor innan som legat där i 30 år utan att sjunka så tror det kommer gå bra

Sant, får se va jag gör, antingen bytar jag till 500 plintar eller lägger plattor.
 
Men jag är med orolig att det sjunker. Men pratat med många och alla säger att det kommer funka. Vikten delar ju sig över en stor yta.
 
A
D Dnilsson81 skrev:
Men jag är med orolig att det sjunker. Men pratat med många och alla säger att det kommer funka. Vikten delar ju sig över en stor yta.
sant, funderade mest på plintar med justerbar höjd för att om det mot förmodan skulle sätta sig så är det smidigt att höja
 
Shirack skrev:
sant, funderade mest på plintar med justerbar höjd för att om det mot förmodan skulle sätta sig så är det smidigt att höja
Absolut. Smart.
 
A
D Dnilsson81 skrev:
Absolut. Smart.
men blir såklart rätt mycket mer jobb. Men men hoppas det går bra för dig :)
 
Varför krångla till det så? Om du nu prompt vill ha träaltan kunde du lagt reglar direkt på stenaltanen utan att ta bort något alls. Behövs ju inga tjocka 145 reglar om man inte har långa spann. Hade du låtit varannan/var tredje Sten vara kvar som plint kunde haft en liggande 2”x4” som du skruvade golvet i. Hade då byggt 45mm + 28 mm
Lite sent nu kanske, men hade ju varit ett alternativ
 
Shirack skrev:
men blir såklart rätt mycket mer jobb. Men men hoppas det går bra för dig :)
Uppdatera gärna med bilder sen. Kul att se
 
J kalle_k skrev:
Varför krångla till det så? Om du nu prompt vill ha träaltan kunde du lagt reglar direkt på stenaltanen utan att ta bort något alls. Behövs ju inga tjocka 145 reglar om man inte har långa spann. Hade du låtit varannan/var tredje Sten vara kvar som plint kunde haft en liggande 2”x4” som du skruvade golvet i. Hade då byggt 45mm + 28 mm
Lite sent nu kanske, men hade ju varit ett alternativ
Ja absolut. Varför gjorde jag inte så? nu fick jag lite extra träning istället.
 
A
D Dnilsson81 skrev:
Ja absolut. Varför gjorde jag inte så? nu fick jag lite extra träning istället.
Hur går det för dig?
 
Shirack skrev:
Hur går det för dig?
 
  • Nybyggd träaltan belyst av lågt stående sol med skuggor över stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Ska bara såga ut för ramen med sen staket.
 
Shirack skrev:
Hur går det för dig?
Hur har det själv gått?
 
A
D Dnilsson81 skrev:
Hur har det själv gått?

Snyggt! Jodå har rätt mycket att göra men har reglat framsidan och större delen av 45graders hörnan och börjat på baksidan, sen när baksidan är reglat ska det sista på 45 graders hörnan fixas med inbyggd trappa innan trallen ska läggas

ska bli en L-altan runt huset
 
  • Pågående konstruktion av L-format regelverk för altan med synliga betongplintar och geotextil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående arbete på L-formad altan under konstruktion med reglar och hörn som framgår av beskrivningen i inlägget.
  • Pågående konstruktion av en L-formad trädäcksgrund med reglar i en trädgård, trillebör och grill i närheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Shirack skrev:
Snyggt! Jodå har rätt mycket att göra men har reglat framsidan och större delen av 45graders hörnan och börjat på baksidan, sen när baksidan är reglat ska det sista på 45 graders hörnan fixas med inbyggd trappa innan trallen ska läggas
Jäklar. Det ser skit bra ut. Bra jobbat.
ska bli en L-altan runt huset
 
Ser jävligt bra ut. Bra jobbat.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.