5 130 läst · 29 svar
5k läst
29 svar
Trädäck på sand och cementplattor.
Men jag är med orolig att det sjunker. Men pratat med många och alla säger att det kommer funka. Vikten delar ju sig över en stor yta.
Varför krångla till det så? Om du nu prompt vill ha träaltan kunde du lagt reglar direkt på stenaltanen utan att ta bort något alls. Behövs ju inga tjocka 145 reglar om man inte har långa spann. Hade du låtit varannan/var tredje Sten vara kvar som plint kunde haft en liggande 2”x4” som du skruvade golvet i. Hade då byggt 45mm + 28 mm
Lite sent nu kanske, men hade ju varit ett alternativ
Ja absolut. Varför gjorde jag inte så? nu fick jag lite extra träning istället.J kalle_k skrev:Varför krångla till det så? Om du nu prompt vill ha träaltan kunde du lagt reglar direkt på stenaltanen utan att ta bort något alls. Behövs ju inga tjocka 145 reglar om man inte har långa spann. Hade du låtit varannan/var tredje Sten vara kvar som plint kunde haft en liggande 2”x4” som du skruvade golvet i. Hade då byggt 45mm + 28 mm
Ska bara såga ut för ramen med sen staket.
D Dnilsson81 skrev:
Snyggt! Jodå har rätt mycket att göra men har reglat framsidan och större delen av 45graders hörnan och börjat på baksidan, sen när baksidan är reglat ska det sista på 45 graders hörnan fixas med inbyggd trappa innan trallen ska läggas
ska bli en L-altan runt huset
Shirack skrev:Snyggt! Jodå har rätt mycket att göra men har reglat framsidan och större delen av 45graders hörnan och börjat på baksidan, sen när baksidan är reglat ska det sista på 45 graders hörnan fixas med inbyggd trappa innan trallen ska läggas
Jäklar. Det ser skit bra ut. Bra jobbat.
ska bli en L-altan runt huset
Ser jävligt bra ut. Bra jobbat.