D
K Kane skrev:
Jag har 2 trådlösa mätare i grunden. En Aeotec Z-vawe (drivs med 230V via USB-adapter) mot en Raspberry Pi med Domoticz och en (batteridriven) kopplad mot en väderststation.
Vilken Aeotec har du?

D
Kan ju rekommendera att man mäter fuktigheten på flera platser i en krypgrund. Det kan variera med bara några meters mellanrum.

D
dreamie007 deamie007 skrev:
Skulle vara intressant att höra hur det funkar i en krypgrund, Tar sig wifi-signalerna igenom bjälklaget? Någon som har en fungerande installation i krypgrun?
Ja WiFi, 433 och z-wave tar sig igenom ett normalt bjälklag.

Rörig krypgrund med synliga kablar och teknisk utrustning på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite stökigt just nu :)

• Haha
BSOD och 1 till
  • Laddar…
D
Jag har kommit fram till att det bästa sättet att mäta fuktighet i en grund måste vara en Shelly Uni och sensor (DHT 11 eller 22).

+ Ingen HUB
+ Drivs med 12v (inga jävla batterier)

- kostnad ca 200 kr (om du tar en gammal 12v trafo)
- du måste koppla ihop skiten

D Derbyboy skrev:
Vilken Aeotec har du?
Multisensor 6

D
Lyxigt att sätt en sån i krypgrunden :)

D
F Feskekörka skrev:
Hej!

Letar med ljus och lykta efter en trådlös hygrometer. Tänkte ha den i krypgrunden. Finns många bra sensorer från ex aqara och Telldus, men de har gemensamt att man måste köpa deras hub/gateway. Känns lite väl bara för en hygrometer…

Har en Apple TV men även fristående lösningar till en separat skärm vore en möjlighet. Har hittat väderstationer med stora iPad-skärmar och även om de ev uppfyller funktionen känns det inte riktigt som en smidig lösning heller.

Någon som vet om någon hygrometer som ex kan kopplas direkt mot Wi-Fi/mobil? Bluetooth vore ett alternativ, iaf om räckvidden är OK.

Hoppas någon vet! Tack!
Jag missuppfattar dig nog på något sätt men en sån här enkel pryl för 500 har jag hemma och den mäter temp och fuktighet på vind, ute, krypgrund och inomhus. Men det är kanske hub, det där också?

https://www.conrad.se/p/renkforce-t...s&utm_source=google&utm_term=1380336&vat=true

Köpte en Aqara M2 samt sensor för temp och fuktighet. Tyckte jag såg att den hade ca två års batteritid så det får duga, borde väl kika in i grunden ibland ändå . Återkommer när jag installerat allt och det kört ett tag.

Är det bara 7 dagars historik? Har ni några förslag på sätt att utöka historiken i så fall?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.