893 läst · 22 svar
893 läst
22 svar
Trådfri dosa till Ikea spotlights i köket borta
Jaha, så beställde jag hem fel "förnimma".. beställde mellankopplingsdelen.. Hade bara sett att det fanns två längder och 3.5 m känns ju absurt att ha i skåpet när uttaget är 2 dm bort.. Men då måste jag väl köpa den..
Eller finns det någon liknande kort man kan köpa?
Tillägg: såg att någon skrev c7 i ett tidigare meddelande. Hittade kort 35 cm på elgigantens hemsida.
Tillägg: såg att någon skrev c7 i ett tidigare meddelande. Hittade kort 35 cm på elgigantens hemsida.
Redigerat:
Jqg beklagar!S Sara00K skrev:Jaha, så beställde jag hem fel "förnimma".. beställde mellankopplingsdelen.. Hade bara sett att det fanns två längder och 3.5 m känns ju absurt att ha i skåpet när uttaget är 2 dm bort.. Men då måste jag väl köpa den..
Det var jag det.
Är inte 100% säker (bara 99,9%), men har svårt att tro att Ikea skulle ha någon egen standard. Jämför bilderna.
Anslutningskabel av den aktuella typen används till mycket hemelektronik. Ofta till transformatorer. Om du letar runt har du kanske en du kan testa med?
Efter som jag själv installerat samma grejer i mitt kök vill jag bara förmedla att instruktionerna hos Ikea suger. Du måste först ha sladden i uttaget, ta ett gem eller motsvarande och hålla in knappen i det mikroskopiska hålet på transformatorn tills det blinkar eller på något sett indikerar att parning är redo, sedan håller du in knappen på fjärrkontrollen för dess parning.
Jag installerade mittled spotlights och trådfri driver (30w) hos en vän precis innan jul. Då följde vi bara instruktionerna, dvs vi pillade inte på reset-knappen.T TypRätt skrev:Efter som jag själv installerat samma grejer i mitt kök vill jag bara förmedla att instruktionerna hos Ikea suger. Du måste först ha sladden i uttaget, ta ett gem eller motsvarande och hålla in knappen i det mikroskopiska hålet på transformatorn tills det blinkar eller på något sett indikerar att parning är redo, sedan håller du in knappen på fjärrkontrollen för dess parning.
TS behöver nog dock troligtvis börja med att återställa drivern.
Jag köpte en c7 på elgiganten som passade. Direkt när jag satte i kontakten till drivern började ENA spotlightsen lysa! Det gick lätt att koppla in Trådfri dosan, genom att bara trycka på trådfri.
Men den ena spoten verkar ju ha pajat
Båda styrdes av samma trådfri innan, så borde inte kunna vara att ena är avstängd via den Trådfri som försvann.
Båda styrdes av samma trådfri innan, så borde inte kunna vara att ena är avstängd via den Trådfri som försvann.
Ge inte upp än.S Sara00K skrev:Jag köpte en c7 på elgiganten som passade. Direkt när jag satte i kontakten till drivern började ENA spotlightsen lysa! Det gick lätt att koppla in Trådfri dosan, genom att bara trycka på trådfri.
Sladdarna mellan drivern och spottarna kan lätt lossas och flyttas.
Stäng av och byt plats på sladdarna (tryck ner det svarta "clipset" och dra).
Tänd igen.
Lyser fortfarande samma lampa, då vet du att du har problem med den andra.