O oskmat skrev:
Löste det sig för dig? Har du sett mitt inlägg #28 på sida 1? Jag har fortfarande inte fått min laddstation att fungera, inte ens om jag dockar i gräsklipparen själv.
Hittar inte ditt inlägg.

Har du monterat stationen med "utfart" åt vänster, + polens kabel ska gå i rännan under plattan.
Klippområdet ska omgärdas enligt nedan.

+++++++++[<-- utfart STATION]--------------
+//////////////////////////////////////////////////////// -
+//////////////////////////////////////////////////////// -
+//////////////////////////////////////////////////////// -
++++++++++++++++++------------------------
 
Är det någon mer som har haft problem med att få igång klipparen??
Har mätt så det är ström fram till laddaren och trippelkollat så tråden är hel runt om men det enda som står i displayen är :loop signal list!!?
Vad kan jag kolla mer??
 
O oskmat skrev:
Löste det sig för dig? Har du sett mitt inlägg #28 på sida 1? Jag har fortfarande inte fått min laddstation att fungera, inte ens om jag dockar i gräsklipparen själv.
Japp allt funkar bra efter ändringen.
Låter som ett fel i laddstationen eller ström överföringen till roboten. Du vet ingen annan i närheten som har köpt samma robort och testa docka där?
 
C Chille79 skrev:
Är det någon mer som har haft problem med att få igång klipparen??
Har mätt så det är ström fram till laddaren och trippelkollat så tråden är hel runt om men det enda som står i displayen är :loop signal list!!?
Vad kan jag kolla mer??
Det står att det ska blinka grönt om man har kopplat fel men lampan lyser inget alls!!
 
krzysgro krzysgro skrev:
Tack för svaren!
Ja, samma beteende oavsett hur nära laddstationen roboten är, har försökt rikta den åt olika håll och skicka "hem" till laddningen...
Plus och minus sitter rätt, byter jag dem visar robotens display "mower is outside" eller ngt liknande. Och själva klippningen går hur bra som helst, den kör mot kabeln och vänder korrekt varje gång.
Jag har nu exakt 130m kabel som är utplacerad enligt manualen.

Lyfter jag den och sätter en bit fram backar den lite grand, kör fram och fryser igen
Har du löst problemet. Fixade liknade problem efter en första installation.
Allt ok i dag.
 
GeH. GeH. skrev:
Jag har lagt begränsningskablarna ut till ön parallellt med ett avstånd mindre än 10 cm. Klipparen skippar öarna på sin väg hem till laddstationen.
Vad är det som är så svårt att förstå Jag är så trött på att gräsklipparen säger "återvänder till basen" och råkar sikta in sig på ett träd. Sedan blir det 30 varv runt ett träd tills batteriet tar slut.
 
D Daniel Hedberg2 skrev:
Någon som har erfarenhet av att göra öar runt hinder? När lidls robot skall hem verkar den missta öarna för vägar hem. Då den tillslut knasar ner i rabatten har jag inte kunnat se om den ger upp efter en viss tid och letar efter en bättre väg hem.
Det funkade fint att göra Ö. Man skall dra kabeln som går till ön med bara pyttelitet avstånd imellan kablarna som går till och från ön. Då skall roboten bara åka förbi utan att känna av eller stanna eller svänga.
D Daniel Hedberg2 skrev:
Någon som har erfarenhet av att göra öar runt hinder? När lidls robot skall hem verkar den missta öarna för vägar hem. Då den tillslut knasar ner i rabatten har jag inte kunnat se om den ger upp efter en viss tid och letar efter en bättre väg hem.
 
S sunegbg skrev:
Har du löst problemet. Fixade liknade problem efter en första installation.
Allt ok i dag.
Hej!

Ska testa imorgon, återkommer
 
Rubideux1987 Rubideux1987 skrev:
Någon som har fått ett "please replace the adapter" meddelande när batteriet är fulladdat? Laddningen funkar felfritt men jag får meddelandet när klipparen gå över till standby.
Jag fick meddelandet en gång. Så jag drog bak klipparen från laddaren och sen satte tillbaka klipparen igen. Då försvann meddelandet och jag har inte sett det igen.
Får du meddelandet varje gång batteriet är laddat?
 
Lyckan när man på Lidl Partille hittar 4 Ah och 8 Ah smartbatterier!! Jag har än så länge inte installerat roboten eller slingan då jag läser era erfarenheter som hjälper mycket inför planeringen av slinga och placering. Någon som har provat det stora batteriet? Hur länge klipper den och vad ska man tänka på i klippscheman m.m. med ett större batteri?
 
  • En person håller en PARKSIDE Smart Battery-produkt i en butik med prislappar och andra verktygsprodukter i hyllorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Al-Hamdani och 1 till
  • Laddar…
Hej,
Jag satt schemat på samma tid varje dag. Men varje gång klipparen fastnar, tex i en grop eller på ett hinder, så stängs klipparen av. Och när jag startar den igen så är schemat borta och jag måste ställa in tiderna igen. Någon mer som sett detta?

Förövrigt känns det märkligt att ställa in Schema på tex. "All: 09:00 – 18:00" och sedan backa sig ur meny, i stället för att bekräfta? För om jag trycker OK så kommer jag bara till nästa rad för att kunna ställa in ett till schema, men det vill jag inte.
 
H Håtå skrev:
Lyckan när man på Lidl Partille hittar 4 Ah och 8 Ah smartbatterier!! Jag har än så länge inte installerat roboten eller slingan då jag läser era erfarenheter som hjälper mycket inför planeringen av slinga och placering. Någon som har provat det stora batteriet? Hur länge klipper den och vad ska man tänka på i klippscheman m.m. med ett större batteri?
Jag bytte till ett 4 Ah batteri och den klipper ca 3 timmar på en laddning.
 
N Ny medlem skrev:
Hej,
Jag satt schemat på samma tid varje dag. Men varje gång klipparen fastnar, tex i en grop eller på ett hinder, så stängs klipparen av. Och när jag startar den igen så är schemat borta och jag måste ställa in tiderna igen. Någon mer som sett detta?

Förövrigt känns det märkligt att ställa in Schema på tex. "All: 09:00 – 18:00" och sedan backa sig ur meny, i stället för att bekräfta? För om jag trycker OK så kommer jag bara till nästa rad för att kunna ställa in ett till schema, men det vill jag inte.
Hur menar du med att schemat är borta efter att den fastnat och stängt av..?
 
V Vardagsrum skrev:
Hur menar du med att schemat är borta efter att den fastnat och stängt av..?
För det första förstår jag inte varför den stängs av bara för att den kört fast?
Och efter att jag satt på den igen och kollar under Schedule så är det bara blankt, "All: --:-- - --:--"
 
N Ny medlem skrev:
För det första förstår jag inte varför den stängs av bara för att den kört fast?
Och efter att jag satt på den igen och kollar under Schedule så är det bara blankt, "All: --:-- - --:--"
Det är en säkerhetsfunktion som gör att den stannar. Finns flera tillfällen man faktiskt skulle ha varit glad för den funktionen.

Jag undrar om schemat verkligen försvinner, även om det ser ut så.. Vad händer om du bara lyfter upp den från hålan den fastnat i och trycker igång den, fortsätter den inte klippa då menar du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.